B2B marketing & sales strategie

Traditionele B2B marketing & sales werkt niet meer. Coldcalling, zoveel mogelijk kopjes koffie drinken en het uitbrengen van standaard offertes kosten vooral veel energie, tijd en frustratie. Klanten en prospects zijn steeds beter geïnformeerd en eisen een compleet andere benadering in acquisitie van die partijen waarmee ze zaken willen doen.

Moderne, digitale B2B marketing & sales stelt de klant maximaal centraal. En maakt daarbij slim gebruik van online en offline kansen, content en salestechnologie in de gehele klantreis. Dutchmarq helpt je om te komen tot een moderne aanpak in B2B marketing en sales. Met oog voor zowel de quick wins als effect op langere termijn.

Jullie staan open voor de kansen die moderne sales via bijvoorbeeld de inzet van content en inbound marketing & sales bieden. Daarbij willen jullie graag een goed inzicht in de kansen en randvoorwaarden. Denk daarbij aan:

  • inzicht in zowel de verwachte quick wins als de business voordelen op middellange termijn, en een business case
  • de impact die de introductie van een moderne sales aanpak heeft op de interne organisatie, medewerkers en middelen zoals content en budget.

B2B marketing & sales motto

Dutchmarq hanteert een beproefde methodiek voor het in kaart brengen van jullie business case en commerciële kansen. Hierbij wordt uitgegaan van ondermeer historische conversiecijfers en kengetallen vanuit jullie branche en concurrenten. Jullie commerciële prioriteit is daarbij het vertrekpunt: ligt jullie accent op:

  • het vergroten van bereik en bekendheid
  • het genereren van meer en/of betere leads
  • meer conversie naar sales
  • of een beter klantbehoud (en het verzilveren van kansen in cross-sell en up-sell)

Tegelijk vindt een inschatting plaats van de belangrijkste informatiebehoefte van jullie prospects en klanten. Dat gebeurt per stap in hun koopreis. Daarbij vindt een evaluatie plaats welke informatie en content al beschikbaar is of gemaakt moet worden. En wat de beste manier is om die content gericht en tegen minimale kosten onder de aandacht te brengen van jullie ideale prospects en klanten.

Jullie marketing & salesteam ontvangt daarop praktische begeleiding door dutchmarq met:

  • gerichte training of workshops,
  • advies en hands-on hulp bij de realisatie van jullie marketing & sales content en de inzet van salestools,
  • of programmamanagement bij het uitvoeren van een succesvolle B2B marketing & salescampagne.

B2B marketing HubSpot
Speelt jullie website en de inzet van social selling een belangrijke rol bij jullie doelstelling in het verkrijgen van meer bezoekers en aanvragen? Of hebben jullie als ambitie geformuleerd om nu wel meer rendement met jullie online kanaal te bereiken? Graag helpt dutchmarq jullie als kennisleider in IT/Tech, Services of Sustainability graag met het inventariseren en realiseren van de business case en kansen in jullie markt.

Hoe groot is jullie business case of gemiste kans? Die is uniek voor ieder bedrijf. Vaak is een verbetering van de pipeline van minimaal 25% in aantal leads of gewogen omzet tot een verdubbeling van de pipeline (100% groei of meer dus) haalbaar. Afhankelijk van de nulmeting en beschikbare energie, tijd en en budget (in die volgorde) is die impact haalbaar in 3 tot 6 maanden.

Een digitale business case als onderdeel van jullie commerciële groeistrategie biedt een prima vertrekpunt voor verbeteringen in bereik, leads en conversie naar sales. Door regelmatig te meten welke kanalen en instrumenten welke bijdrage leveren is tijdige en effectieve bijsturing goed mogelijk.

Meer weten over de kansen met een moderne B2B marketing & salesstrategie voor jullie business?

 

 

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *