Programmamanagement sales & marketing

Graag helpt dutchmarq met het succesvol realiseren van meer bekendheid, betere leads en meer omzet in B2B via praktisch programmamanagement. Juist ook internationaal.

Zo werken we regelmatig voor bedrijven in B2B die in Europa (EMEA) hun B2B marketing & sales inspanningen een boost willen geven. Dat zijn zowel Nederlandse of Vlaamse bedrijven, als bedrijven van buiten de Benelux en EU. 

Bij programmamanagement hoort de tactische beoordeling en aanvulling van het marketingplan & salesplan. Ook de selectie en aansturing van interne teams en 3rd parties, het optimaliseren van marketing en sales content, SEA/SEO en het trainen en coachen van collega’s verzorgt dutchmarq daarom graag en goed.

Daarbij besteden we uiteraard aandacht aan de volgende aspecten:

  • Welke quick wins zijn haalbaar – naast de gewenste resultaten op langere termijn?
  • Jullie doelmarkt: hoe zien de belangrijkste buyer persona’s eruit; naar welke antwoorden zijn zij op zoek en wat zijn hun doelstellingen?
  • Hoe goed sluiten verkoop- en koopproces op elkaar aan?
  • Welke verbeteringen zijn mogelijk in jullie commercieel proces, sales & -marketingteam, tools en content?
  • Hoe kunnen jullie komen tot een betere mix van outbound en inbound sales en marketing?
  • Welke randvoorwaarden moet je slim invullen om moderne B2B marketing & sales duurzaam te laten werken voor jullie business?
  • Hoe leidt (interim) programmamanagement tot blijvende resultaten en overdraagbare inzichten en deliverables?

Een moderne aanpak in B2B Marketing & Sales door bijvoorbeeld de inzet van content marketing en inbound sales stelt juist ook kennisintensieve B2B bedrijven beter in staat om hun commerciële doelen te behalen. Het voordeel daarvan is dat met relatief beperkte investeringen een hoog effect kan worden bereikt.

Er leiden meerdere wegen naar Rome. Graag bespreken we met jullie marketing & salesteam welke belangrijkste hobbels in de weg staan van meer commercieel succes. En ontwerpen we een waardepropositie, en go-to-market strategie en tactiek met inzet van die kanalen en instrumenten die in jullie branche en voor jullie bedrijf het verschil maken. Maatwerk dus, met gebruik van bewezen best practices.

Het opzetten en optimaliseren van een moderne B2B marketing- & salesaanpak vinden wij een kwestie van gezond boerenverstand. Onze klanten zeggen dat het overzicht, praktisch schakelen en de juiste ervaring vereist. 

Neem contact met ons op om jullie uitdaging in B2B marketing en sales te bespreken. Ligt jullie kernuitdaging in bijvoorbeeld meer groei, marketing/sales samenwerking, lead generatie of conversie van opportunities? Elke week hebben we ruimte voor een beperkt aantal strategiegesprekken.

 

 

Paul Hassels Monning | dutchmarqPeter Nijpjes | dutchmarqVicky Puls | dutchmarqYannick Veys | dutchmarqMarc Bloemendaal | dutchmarq

 
Neem contact op om jullie vraag in sales & marketing programmamanagement te bespreken.