Programmamanagement & outsourcing

Graag helpt dutchmarq met het succesvol realiseren van meer bekendheid, nieuwe, betere leads en meer omzet in B2B via praktisch programmamanagement of interimmanagement. Juist ook internationaal.

Zo werken we regelmatig voor bedrijven in B2B die in Europa (EMEA) hun B2B marketing & sales inspanningen een boost willen geven. Dat zijn zowel Nederlandse of Vlaamse bedrijven zijn, als bedrijven van buiten de Benelux en EU. 

Bij programmamanagement hoort de tactische beoordeling en aanvulling van het marketingplan & salesplan. Ook de selectie en aansturing van interne teams en 3rd parties en het trainen en coachen van collega’s verzorgt dutchmarq daarom graag en goed.

Daarbij besteden we uiteraard aandacht aan de volgende aspecten:

  • Welke quick wins zijn haalbaar – naast de gewenste resultaten op langere termijn?
  • Jullie doelmarkt: hoe zien de belangrijkste buyer persona’s eruit; naar welke antwoorden zijn zij op zoek en wat zijn hun doelstellingen?
  • Hoe goed sluiten verkoop- en koopproces op elkaar aan?
  • Welke verbeteringen zijn mogelijk in jullie commercieel proces, sales & -marketingteam, tools en content?
  • Hoe kunnen jullie komen tot een betere mix van outbound en inbound sales en marketing?
  • Welke randvoorwaarden moet je slim invullen om moderne B2B marketing & sales duurzaam te laten werken voor jullie business?
  • Hoe leidt (interim) programmamanagement tot blijvende resultaten en overdraagbare inzichten en deliverables?

Een moderne aanpak in B2B Marketing & Sales door bijvoorbeeld de inzet van content marketing en inbound sales stelt juist ook kennisintensieve B2B bedrijven beter in staat om hun commerciële doelen te behalen. Het voordeel daarvan is dat met relatief beperkte investeringen een hoog effect kan worden bereikt.

Moderne, inbound B2B marketing & sales is – wanneer slim ontworpen en georganiseerd – vaak veel meer betaalbaar dan incidentele reclames in vakbladen, billboards of via online adverteren. En heeft alles te maken met het aanbieden van relevante content: zinvolle informatie en adviezen voor de juiste persoon, op het juiste moment en in het juiste formaat.

Het opzetten en optimaliseren van een moderne marketing- & salesaanpak in B2B vergt overzicht, praktisch schakelen en de juiste ervaring. Dutchmarq helpt graag bij het realiseren van meer commerciële impact via programmamanagement, interimmanagement en outsourcing.

 

 

Paul Hassels Monning | dutchmarqPeter Nijpjes | dutchmarqVicky Puls | dutchmarqYannick Veys | dutchmarqMarc Bloemendaal | dutchmarq

 
Neem contact op om jullie vraag in programmamanagement, outsourcing of interimmanagement te bespreken.