Meer omzet in B2B: BOOST Programma

Graag helpt dutchmarq middelgrote, impact-gedreven B2B bedrijven aan meer grip op een gezonde pipeline voor meer omzet en impact.

Marketing, verkopen en service – met een mix van digitaal en toch persoonlijk – is steeds meer een randvoorwaarde voor succes in B2B.

Meer kopjes drinken, nog meer lawaai maken en extra inzetten op coldcalling leveren steeds minder op.

Het is zaak om via als commercieel team te komen tot betere opportunities en meer omzet in B2B. Ook internationaal.

We werken voor bedrijven in B2B die meer rendement willen zien uit hun B2B marketing & sales activiteiten.

Het dutchmarq programma begint met de beoordeling en aanvulling van het marketingplan & salesplan.

En kijkt daarnaast naar de belangrijkste tactische randvoorwaarden om te komen tot een VLIEGWIEL aan nieuwe, betere omzetkansen en impact.

Dit programma helpt om 3 blokkades weg te nemen om verkopen op afstand te laten slagen:

  • Commercieel proces dat nu uitgaat van verkoper in plaats van klant: op naar INBOUND, buyer centric sales & marketing
  • Producten die zover uitgaan van specs, prijs en misschien waarde: naar een WAARDEPROPOSITIE op basis van output en resultaat
  • Lone Hunter sales: de huidige solo account executive is pas echt effectief door TEAMWORK en daadwerkelijk ‘social selling’ met collega’s, klanten, ambassadeurs en partners

De dutchmarq 5 A-methodiek vormt het vertrekpunt bij dit programma:

  • Ambitie: welk hoger doel, missie en aspiratie hebben jullie?
  • Analyse: interne en externe analyse van sterkten, verbeterpunten, kansen, bedreigingen, customer journey, funnel, team & tools/data
  • Accounts & aanbod: wat is de fit tussen jullie aanbod en de markt, welke waarde vertegenwoordigen jullie topaccounts en wat is
  • Afstemming: de juiste go-to-market strategie, en afstemming tussen marketing, sales, service en de fit tussen commercieel proces en customer journey
  • Acceleratie: door ontwikkeling van de juiste vaardigheden, de inzet van klantpsychologie, martech, salestech en AI ter versnelling van de leercurve in marktbewerking

Een moderne aanpak in B2B Marketing & Sales stelt juist kennisintensieve, expert B2B bedrijven beter in staat om hun commerciële doelen te behalen.

We begeleiden je stap-voor-stap naar meer controle over jullie pipeline en betere resultaten.

Graag bespreken we met jou en je collega(‘s) in directie of MT jullie ambitie en welke belangrijkste obstakels in de weg staan van meer commercieel succes.

En ontwerpen we een go-to-market strategie en begeleiden we je via tactische invulling daarvan om in jullie branche en voor jullie bedrijf te komen tot tastbare resultaten.

Maatwerk dus, met gebruik van een programma opgebouwd uit meer dan 25 jaar ervaring en bewezen best practices.

Je bent in goed gezelschap:

“Paul is one of those rare Marketeers that really understands what Sales truly needs. He was brought in to help pivot our marketing efforts in the Benelux & DACH to digital, social selling and account based marketing.
His experience, insight and ingenuity have helped us to double our pipeline.” – Craig Adams (Diligent)

“dutchmarq combineert op effectieve wijze denken èn doen in B2B marketing & sales.
Dat heeft geresulteerd in een heldere commerciële strategie voor Tytho en effectieve vertaalslag naar online en offline lead generatie.” – Peter Nolta (Tytho)

 

We helpen jou als commercieel directeur of ondernemer om te komen tot betere commerciële resultaten, een gezondere pipeline als basis voor meer omzet en impact. Dit doen we via het toepassen van bewezen best practices in B2B marketing- & salesaanpak.

Neem contact met ons op om jullie uitdaging in B2B marketing en sales te bespreken.

Bespreek je graag jullie uitdaging om te komen tot meer groei via betere marketing & sales samenwerking, het genereren van betere leads of de betere conversie daarvan opportunities?

Elke week hebben we ruimte voor een beperkt aantal strategiegesprekken.

Lees hier meer over wat een strategiesessie inhoudt en vraag deze nu aan.

 

 

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *