Wat is DutchmarQ?

DutchmarQ helpt B2B bedrijven te komen tot commerciële, internationale groei dankzij bewezen oplossingen en een netwerk van senior professionals & partners. DutchmarQ realiseert commercieel succes door het praktisch programmamanagement en trainingen in B2B inbound marketing & sales. Ons perspectief is uniek en combineert inbound sales, sales enablement en klantpsychologie.

Visie

DutchmarQ gelooft in het benutten van de kracht van content, data-gedreven commercie en klantpsychologie om kennismerken in staat te stellen om het verschil te maken. Nieuwe marketing en sales gaat uit van ‘pull’ boven ‘push’, van content en advies-op-maat boven reclame en billboards.

Technologie is daarbij niet leidend, wel faciliterend. Business blijft ook in de 21e eeuw in essentie mensenwerk. Het optimaal – ‘op-afstand’ – begrijpen en benutten van klantbehoeften bepaalt steeds meer groei en overleven, ook in de zakelijke markt. De ‘brandstof’ in business-to-business succes: relevante content.

Het koopproces in B2B verandert razendsnel

Uit onderzoek (SiriusDecisions, MarketingSherpa) blijkt dat prospects en klanten anno nu meer dan de helft van hun koopproces – in sommige markten zelfs 70%! – helemaal zelfstandig afleggen.

Het internet, sociale netwerken en contacten met collega’s en vakgenoten leveren bij het zoeken naar mogelijke oplossingen vaak al veel bruikbare informatie op. Moet je daarom in de laatste 30% van hun koopreis nog harder gaan duwen? Of al eerder digitaal in contact komen, en stap-voor-stap vertrouwen verdienen?

Business drive

De oude manier van marketing en sales werkt niet meer. En leidt te vaak tot een enorme verspilling in het commercieel proces en in transactie-gedreven, kortstondige business relaties. Dat is best vermakelijk in een film uit 1992, maar is echt niet meer van nu.

DutchmarQ is opgericht vanuit de drive om nieuwe marketing echt te laten werken in business-to-business. En zo een bijdrage te leveren aan de meest toonaangevende B2B kennismerken die de wereld slimmer, beter en duurzamer maken.

Visit-all-sources-Graph-HubSpot

DutchmarQ als jullie business partner

In diverse rollen: als programmamanager, trainer, klankbord of vanuit specialistische rollen ter ondersteuning bij de realisatie van jullie groeiambitie. DutchmarQ’s kracht zit op het niveau van de tactische besturing en invulling. Hoe kan de commerciele strategie worden verfijnd en effectief, internationaal worden uitgerold?

DutchmarQ is graag jullie partner die niet alleen de spiegel voorhoudt maar graag samen met jullie aan de slag gaat om jullie business te laten groeien met rendement. Lees hier wat klanten over DutchmarQ zeggen.

DutchmarQ diensten stellen B2B kennisleiders in staat om commercieel succesvoller te zijn. Met meetbare resultaten om het verschil te bewijzen.

DutchmarQ’s diensten

DutchmarQ services bestaan uit praktisch programmamanagement en trainingen (zowel klassikaal, blended als via e-learning). We bedienen zowel Nederlandse als buitenlandse B2B bedrijven die hun business in de Benelux en internationaal willen laten groeien.

Onze oplossingen zijn gebaseerd op de beste inzichten uit een mix van vakgebieden: inbound sales, sales enablement, digitale marketing, marketingautomatisering, programma management en klantpsychologie.

Onze ambitie is om de beste B2B customers nog meer succesvol te laten zijn. Met tastbare, meetbare resultaten om het verschil aan te tonen. Vandaar onze claim: new marketing. proven in B2B.

Paul Hassels Mönning

DutchmarQ werd eind 2009 opgericht door Paul Hassels Mönning. Paul brengt 25 jaar ervaring op het snijvlak van B2B marketing, sales en IT. In diverse rollen zoals project- & programmamanager en marketing directeur bij bedrijven als Capgemini, Philips en Fujitsu. Meer over Paul.

Netwerk organisatie: inbound B2B marketing

DutchmarQ is gespecialiseerd in B2B nieuwe sales & marketing: minimale overhead voor onze opdrachtgevers en maximale waarde dankzij een netwerk van door de wol geverfde, ervaren commerciële professionals. Lees hier meer over DutchmarQ business partners.

Nieuwsgierig? Bel of email DutchmarQ voor een kennismaking