Wat leveren verkopen door het hele team en ‘Social Selling’ op?
- B2B bedrijven zoals HubSpot en IBM behalen met Social Selling een factor 6 méér sales leads en 32% of meer verkopen
- B2B professionals versterken hun personal brand en autoriteit op LinkedIn en andere sociale platforms
- Sales executives, accountmanagers en ondernemers halen zelf uit eigen netwerk vaak 35% of meer relevante leads en aanvragen door sociale media slimmer te benutten
Hiermee neemt de afhankelijkheid van B2B bedrijven en salesteams van marketing af en halen zij makkelijker in acquisitie hun commerciële doelen.
De waarde van sociale netwerken voor mij als ontwikkelaar van dit online programma
Mijn eerste opdracht via social media haalde ik in 2010 uit een tweet van Henry Robben, een marketing professor.
Op Nyenrode was men op zoek naar een ervaren gastdocent in B2B marketing. Het contact was al snel gelegd en een kleine week later reed ik mijn SAAB door de kasteelpoort in Breukelen.
Inmiddels haal ik elke maand zowel voor dutchmarq als opdrachtgevers nieuwe connecties, hoogwaardige leads en business.
Zo leidde een vraag op LinkedIn tot een kennismaking in Amsterdam met Anne Omrod, de CEO van een amerikaans software bedrijf dat net gevestigd was in Europa.
Ze gunde me kort daarop een eerste opdracht, die later werd gevolgd door een programma van ruim €50k.
De essentie van slim sociale netwerken voor je laten werken zit in het op gang brengen (en houden!) van een vliegwiel van omzetkansen.
Als jij wekelijks gemiddeld minder dan 10 online conversaties opstart en een deel daarvan converteert in een vervolgstap (zoals een connect call, strategiegesprek, demo etc) is vaak ruimte voor verbetering.
Makkelijker meer zichtbaarheid, betere leads en meer omzet
Door als experts offline en online optimaal zichtbaar te zijn bouw je elke dag aan nieuwe relaties, conversaties en omzetkansen.
Een magnetisch profiel van jullie experts op sociale media is een superwaardevolle start.
Maar een aantrekkelijke etalage zonder hulpvaardig, bekwaam personeel gaat geen kaskraker worden.
Je ziet vandaag relevante nieuwe inzichten, career moves en ontwikkelingen.
En je boort rechtstreeks of via aanbevelingen uit je netwerk kansen en aanvragen aan voor je business van morgen.
Turbo erop in je B2B sales
Met regelmatige, liefst dagelijkse actie vergroot je je als team SIGNIFICANT jullie business kansen.
‘Ik heb geen tijd voor sociale media’ klopt alleen als je urenlang blijft online scrollen door poezenplaatjes of vakantiekiekjes.
Maak van Social Selling een vaste routine.
‘We moeten absoluut face-to-face bij onze klanten zitten’ klopte vaak al niet.
Bij een tijd van transitie naar een digitaal en duurzamer tijdperk past slim omdenken.
Benut de best practices uit dit programma en laat de slimste inzichten en tools voor jou werken.
Verzilver de ook voor jou haalbare kansen in verkopen met het hele team en Social Selling, en benut nu de praktische lessen via het online of blended programma.