Paul Hassels Mönning
Paul is commercieel B2B strateeg met oog voor omzet en impact, programmamanager, auteur en keynote spreker. Als oprichter van dutchmarq brengt hij ruim 25 jaar (inter)nationale werkervaring in marketing, sales en ICT en zorgt hij graag voor meer commercieel succes van B2B bedrijven. Dit doet hij samen met een netwerk dutchmarq partners bestaande uit senior specialisten en partijen.
Zijn favoriete rollen:
- Commercieel strateeg
- Programmamanager
- Trainer/ facilitator & spreker
Met dutchmarq richt Paul zich op bedrijven in ICT/ High Tech, professionele dienstverlening en Energie/Duurzaamheid. Bedrijven en organisaties in B2B die de wereld slimmer, gezonder en duurzamer maken hebben daarbij zijn voorkeur.
LOOPBAAN
Na het afronden van een studie bedrijfskunde (Rijksuniversiteit Groningen, 1993) en een MBA-deelcertificaat (Warwick University, 1993) werkte Paul voor de volgende werkgevers, voor het starten van dutchmarq:
- dutchmarq (oprichter/ MD, 2010 – nu)
- Fujitsu (marketingdirecteur, 2008 – 2010)
- Capgemini (bidmanager, accountmanager, programmamanager, 2000 – 2007)
- Quintop Management Consultants (projectmanager, IT consultant, 1997 – 1999)
- Hollandsche Betongroep (projectleider, 1993 – 1996)
Persoonlijke missie en kernwaarden
‘Een leven lang leren en inspireren’ is Paul Hassels Monning’s persoonlijke missie. Dat motto is uiteraard tweezijdig bedoeld; via zelfontwikkeling juist ook anderen helpen en inspireren. Zijn belangrijkste persoonlijke waarden zijn:
- duurzame groei
- innovatie
- presteren
- alert
- humor
Zijn 3 favoriete persoonlijke uitspraken zijn:
- ’the devil is in the details’
- ‘gras groeit niet harder als je eraan trekt’
- ‘Beter 1 warme kop koffie dan 10 koude koppen troost’.
DELEN VAN KENNIS & INZICHTEN
In november 2013 verscheen Paul’s managementboek: Br@inbound Marketing, Nieuwe online verkoopstrategieën in B2B. Lees hier de recensies, bekijk de korte video of scan door de presentatie.
Auteur en blogger:
- HBO Edubook Sales- en Accountmanagement, bij Edumundo
- Gastblogger: ondermeer voor Adformatie, MarketingTribune, Salesgids en SDL
- dutchmarq blog over digital marketing & sales.
- Boekreviews voor Managementboek.
Spreker en trainer:
- Beeckestijn Business School (B2B Digital Marketing, Customer Centric Selling in B2B)
- Hogeschool van Amsterdam
- NIMA
- Nyenrode University
- UBS/ Utrecht Business School (Content Marketing, Inbound Marketing en Marketingautomatisering, BD & Sustainability)
- Social Selling (in-company) en als dutchmarq Social Selling in 90 minuten e-learning programma
- Studytube (e-learning): ‘meer leads & betere business met inbound marketing & sales’.
- Speakers Academy & deSpreker: informeer hier naar Paul’s beschikbaarheid voor een lezing of keynote
Deze video wordt niet getoond omdat er (nog) niet akkoord is gegaan met het plaatsen van cookies.
Wijzig keuze
HubSpot fanboy & kritische reviewer
Als een van de allereerste commercieel professionals dook ik in 2011 vol enthousiasme in de mogelijkheden van HubSpot in inbound marketing. Je kunt me gerust als een fanboy beschouwen. Tegelijkertijd heb ik de afgelopen jaren juist ook voor en met B2B spelers mogen werken die hadden ingezet op een ander platform. Bovendien is dutchmarq provider en geen partner van HubSpot, en hebben we dus geen enkel belang bij het verkopen van (meer) licenties. Graag werk ik daarom met jullie als HubSpot gebruiker en voorzie jullie even kritisch als neutraal van inzicht in kansen om HubSpot marketing hub, sales hub en service hub (nog) beter te benutten.
KENNISMAKEN
Dat kan virtueel 24/7: via twitter: @phasselsmonning. Of op andere sociale netwerken; zie paulhasselsmonning.nl.
Voor een eerste, telefonische of persoonlijke kennismaking maakt Paul graag tijd en ruimte. En helpt hij graag jullie belangrijkste commerciële prioriteiten en kansen vrijblijvend op een rij te zetten inclusief de kansen en randvoorwaarden met inbound marketing & sales. Met open vizier en objectief, dus zonder het wc-eend syndroom.