DSV: online lead management Benelux


Achtergrond

DSV is een van ’s werelds grootste logistieke dienstverleners met een hoofdkantoor in Denemarken. Ook in Nederland bedient DSV klanten met oplossingen voor zowel Road, Air & Sea en complexe, maatwerk Solutions. Onderzoek wees uit dat MKB opdrachtgevers steeds vaker online op zoek gingen naar een geschikte logistieke oplossing. Tegelijkertijd was de naamsbekendheid van DSV lager dan die van grote concurrenten als DHL of UPS. DSV vroeg daarom dutchmarq om het senior management van de 3 genoemde divisies te ondersteunen met een business case voor online marketing, en te helpen met een aantal aspecten in de implementatie daarvan zoals werving en selectie van de juiste kennis en kunde, advies in marketingautomatisering en training.

Aanpak

Via deskresearch en een aantal workshops is de business case voor DSV stap-voor-stap ontwikkeld. Hierbij kregen ook meer tactische randvoorwaarden zoals de huidige website, vindbaarheid, beschikbare content en keyword analyse de nodige aandacht. Daar waar beschikbaar zijn bestaande data over de DSV funnel aangevuld met market benchmarks en voorzien van een drietal scenario’s (Fast, Faster, Fastest).

Resultaten

Door het proces samen met het MT te doorlopen was de onderbouwde businesscase geen verrassing en werd deze erg goed ontvangen. De initiatiefnemer voor dit project Thomas van Vliet gaf zijn ervaring als volgt weer: “Personally I was a novice at the time in the area of B2B online marketing and our management board was particularly skeptic about its potential for DSV. During an introductory presentation we got the ‘go ahead’ for the Online Leads Generation project and after an intensive 1-day workshop our entire management team was convinced this was the way to go. Paul is an excellent strategy consultant that can make a very convincing case for B2B online marketing at board level and effectively guide a project team through the implementation.”

DSV