Össur: EMEA strategie & training content marketing


Achtergrond

Össur is wereldmarktleider op het gebied van prothesen met een hoofdkantoor in IJsland. Het EMEA marketing team wilde meer gericht de kansen met content marketing gaan benutten. De vraag aan dutchmarq was om een groep van marketeers, salesmensen en management wegwijs te maken op het gebied van content marketing. En de kansen in B2B in het algemeen en hun markt in het bijzonder samen vast te stellen.

Aanpak

Na deskresearch is een workshop gefaciliteerd waarbij best practices in content marketing de revue zijn gepasseerd. Daarnaast is de customer journey voor Össur’s primaire doelgroepen geanalyseerd in termen van de meest gestelde vragen per stap, de beste antwoorden daarbij, het contenttype en de bruikbare kanalen. Daarbij is ook gekeken naar een mogelijke mix tussen organische en paid content.

Resultaten

De workshop werd enthousiast ontvangen door opdrachtgever Corinna Baschirotto (Global Director Branding & Communications) en de rest van haar team. De organisatie heeft de opgezette content kalender gehanteerd bij de ontwikkeling van nieuwe content en het behalen van hun doelstelling in termen van merkbeleving, bereik in de doelgroep en bijdrage aan nieuwe, gekwalificeerde aanvragen.