Stage-plek B2B inbound marketing & sales (2, 4 of 6 maanden)

Herken jij jezelf..?!

(of iemand die je graag aanbeveelt?)

Ben je N I E U W S G I E R I G en zo’n 21 tot 27 jaar? En wil je door in B2B? STOP dan met surfen naar je stageplek, dan is dit de kans voor jou…

Je bent voorzien van een scherpe blik en dito pen. En het kriebelt om na enkele jaren in de boeken en een dosis (vakantiewerk) via een uitdagende HBO/WO stage een aantal maanden professionele ervaring op te doen in B2B nieuwe marketing & sales.

Van cijfers, data en analyses word je net zo blij als het sexy formuleren van een kernboodschap en het onderscheidend schrijven van een blogpost of management samenvatting. Je weet wat offline werkt, en hoe en wanneer online (nog) beter werkt.

 

 

Je koppelt je WO studie aan voldoende pragmatiek. Of je HBO opleiding aan voldoende conceptueel vermogen. En brengt daarnaast drive, nieuwsgierigheid en een positieve houding. Je wilt graag leren en jezelf ontwikkelen.

Je bent uiteraard ervaringsdeskundige in het gebruik van sociale media. Maar begrijpt ook de waarde en impact van ‘social’ in het bedrijfsleven. Je bent zeer bedreven met CRM en kantoorautomatisering waaronder Word, Excel en Powerpoint.

Je krijgt vooral een kick van luisteren, doorvragen en mooie dingen maken. Je combineert graag een breed perspectief en helicopterview met een scherp oog voor detail. De beste B2B bedrijven nog beter maken. Blij maken, en blij houden. De lat ligt bij jou hoog. Net zo hoog als bij ons.

Wat is DutchmarQ?

Wie zijn wij? Wij zijn een netwerk organisatie in B2B inbound marketing & sales. We helpen kennisleiders in IT, Technologie en Services om commercieel ’t verschil te maken.

Ons motto is: “liever 1 enthousiaste opdrachtgever dan 10 onverschillige debiteuren”. Daarom geloven we in 100%. Zowel qua inzet en bijdrage aan onze kant als qua behoud van onze klanten. We streven naar een 100% waardering van onze opdrachtgevers.

Wat biedt DutchmarQ jou?

DutchmarQ biedt je – naast bovenstaande omgeving met de beste opdrachtgevers en dito opdrachten – de kans om als stagiair relevante ervaring in B2B marketing & sales op te bouwen en bij te dragen aan onze verdere groei. Met daarnaast:

  • Een duidelijke opdracht.
  • Afwisseling.
  • En voldoende aandacht om te zorgen dat jouw stageplek ook een inspiratie plek is.
  • Vrijheid om je eigen rol te pakken
  • Een business-to-business netwerk van (inter)nationale kennis partners en professionals die je inspireren. En jou via hun (online) trainingen, masterclasses, humor en webinars scherp houden.

En misschien smaakt je stageperiode daarna voor ons allebei naar verdere samenwerking.

Wat wordt je rol bij DutchmarQ?

Je stage HBO of stage WO is bedoeld om in de praktijk ervaring op te doen en vast te stellen welke inzichten uit je studie inderdaad ‘in het echt’ ook zo werken.

De naam van je studie is voor ons minder belangrijk dan je persoonlijkheid, inzichten en bijdrage. En kan bijvoorbeeld communicatiemanagement, bedrijfskunde, marketing, digitale / nieuwe media maar ook nederlands of economie zijn.

Het belangrijkst is dat je jezelf herkent in bovenstaande omschrijving. En enthousiast wordt van deze werkzaamheden:

–        online analyses op dutchmarq.nl / .com en bijdragen aan klantrapportages
–        het maken en bijhouden van een (concept) content kalender
–        het telefonisch en via social media kwalificeren van prospects
–        online monitoring: het luisteren naar relevante signalen online
–        markt onderzoek: voor DutchmarQ zelf of als onderdeel van een klantopdracht
–        organiseren van klant- en relatie events
–        helpen voorbereiden en uitwerken van klant workshops
–        content creatie & curatie (blogposts, whitepapers, rapporten, video’s etc)
–        interne/ externe verbetervoorstellen initiëren, uitwerken en (helpen) realiseren

Kennismaken?

De eerste stap naar een persoonlijke kennismaking hebben wij gezet. Door het plaatsen van dit profiel. Jij bent nu aan zet. Hoe, dat bepaal jij. Een standaard cv en begeleidend kattebelletje kan natuurlijk. Eigenlijk verwachten we een ander, eigen ‘visitekaartje’ passend bij jouw achtergrond, voorkeur en persoonlijke missie.

We zijn benieuwd. En horen of zien graag je bericht tegemoet!

Voor meer informatie en vragen kun je uiteraard ook contact opnemen. Via sociale media (twitter: @dutchmarq of @phasselsmonning) en per email (info[at]dutchmarq.nl) zijn we 24/7 bereikbaar. Bellen mag uiteraard ook via +31 6 573 22222 (Paul Hassels Mönning).