Inbound marketing & sales is meer dan een strategie. Inbound is een business filosofie die uitgaat van het aantrekken van relevante prospects en het omzetten daarvan in enthousiaste klanten. Inbound marketing en sales stelt ‘pull’ boven ‘push’.
Onderzoek toont aan dat inbound leads tot 60% minder kosten dan leads die op traditionele, ‘outbound’ manier zijn gegenereerd. Bij de juiste inzet van inbound worden parameters als bereik (traffic), aanvragen (leads), conversie meetbaar. Zogenaamde ‘closed loop marketing’ is het gevolg: elke individuele lead en opdracht is terug te traceren naar kanaal en instrument. HubSpot’s ROI Report onderstreept met een aantal statistieken de waarde van inbound.
Hieronder staan de belangrijkste conclusies uit het HubSpot/MIT ROI Report:
Visitors
- Customers reached 2.17 times more visitors per month after 6 months of using HubSpot.
- Customers reached 3.51 times more visitors per month in 1 year.
- Customers reached 6.89 times more visitors per month in 2 years.
Leads
- Customers reached 2.37 times more leads per month 6 months after using HubSpot.
- Customers reached 6.12 times more leads per month in 1 year.
- Customers reached 32.94 times more leads per month in 2 years.
Sales
- The conversion rate of leads to customers increased for over 73% of all survey respondents.
- 69% of customers saw an increase in sales revenue, 74% of which experienced this increase within 7 months of using HubSpot.
HubSpot en MIT stelden het ROI Report in nauwe samenwerking op op basis van actuele data, verzameld bij ruim 5.000 HubSpot klanten en 236 marketing professionals.
Meer weten over inbound marketing? Lees hier verder of bekijk de video’s over de inzet van bijvoorbeeld Marketo of HubSpot als integrale oplossing in marketingautomatisering ter ondersteuning van inbound marketing. Word je vraag daar (nog) niet beantwoord? Neem dan contact met ons op.
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!