B2B is saai! Verreweg de meeste uitingen in zakelijke markten leggen de nadruk op technische specs, USPs en inhoudelijke aspecten van het product. En dat accent lijkt vrij hardnekkig. Wandel maar eens over een beursvloer of bezoek een willekeurig aantal B2B websites van bijvoorbeeld advocatenkantoren, IT-bedrijven, consulting boutiques of bedrijven in de vastgoed of zakelijke energiemarkt. Hoe kan ’t ook?

In B2B acquisitie overheersen bij vrijwel alle bedrijven cijfers, techniek en soms een aantal keurig gecoiffeerde mannen en vrouwen in (mantel)pak. In dat laatste geval meestal uit een stockfoto archief opgedist. De factor emotie is vaak onzichtbaar of wat lafjes aanwezig.

Hieronder zie je hoe het ook kan. Laten de voorbeelden tot inspiratie zijn om de e- van e-motie aan jullie commerciële boodschap en content toe te voegen.

 

1. Intel: facial recognition

Deze video wordt niet getoond omdat er (nog) niet akkoord is gegaan met het plaatsen van cookies.
Wijzig keuze

 

 

2. Volvo trucks: CEO & the hook

Deze video wordt niet getoond omdat er (nog) niet akkoord is gegaan met het plaatsen van cookies.
Wijzig keuze

 

3. Android: Friends Forever

Deze video wordt niet getoond omdat er (nog) niet akkoord is gegaan met het plaatsen van cookies.
Wijzig keuze

 

4. Microsoft: Robert Downey Jr. Delivers a Real Bionic Arm

Deze video wordt niet getoond omdat er (nog) niet akkoord is gegaan met het plaatsen van cookies.
Wijzig keuze

 

5. IBM: Stephen King + IBM Watson on Storytelling

Deze video wordt niet getoond omdat er (nog) niet akkoord is gegaan met het plaatsen van cookies.
Wijzig keuze

 

 

 

De factor emotie hoeft niet op te houden bij de inhuur van enkele studentes in cowgirl outfit op jullie beursvloer of een aantal authentieke interviews op jullie Vimeo- of YouTube-kanaal. Ook in Sales is vaak met de inzet van emotie een wereld aan aandacht en vertrouwen te winnen. Denk daarbij aan het belscript van telemarketing, de storyline van een presentatie door de verkoopdirecteur of de brochures die jullie accountmanagement onder de arm meenemen.

Uiteraard moet de toepassing van emotie in jullie marketing- en salesmix gebaseerd zijn op wat jullie prospects en klanten beweegt. Liefst inzichten die van tijd tot tijd worden geactualiseerd. Een optimaal klantbeeld en klantbegrip legt daarvoor de basis.

Wil jij verkennen hoe jullie salesteam en de middelen ingezet door sales- en accountmanagement wel de juiste snaar raken? Neem nu contact op en we bespreken graag met hoe de ‘B2B saaiheid-valkuil’ om te zetten in nieuwe kansen voor jullie B2B marketing & sales.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *