Homo economicus bestaat niet. De mens is – ook in B2B – wordt vooral door emoties gedreven en maakt naar schatting 95% tot 99% van z’n dagelijkse beslissingen op basis van het onbewuste, vanuit het instinct. ‘The human brain hasn’t had a major software upgrade for the last 50,000 years’, zo stelde Peter Diamandis enkele weken geleden op de Singularity summit.

Dat geldt voor onze prefrontale cortex, het gedeelte waar de ratio zit, en ondermeer ook ons gevoel voor taal. Dat gedeelte van ons brein is relatief jong maar wordt door marketeers, journalisten, reclamemakers en communicatiemensen vaak onnodig aan het werk gezet via een overdaad aan teksten.

Ons oerbrein of reptielenbrein is nog veel ouder, en bepaalt onze eigenlijke instincten. Zaak om slim in te spelen op hoe onze bovenkamer in elkaar zit bij het bereiken (en beraken) van relevante prospects en klanten.

In onderstaande infographic (jammer van het kleine lettertype, dat is nou net wat minder handig ‘breinvoer’) een aantal tips om direct je voordeel bij te doen. In het maken van jullie volgende blogposts, offerte, email update of e-book. Meer breintips in B2B marketing & sales vind je hier.

B2B marketing slimmer

 

 

 

brainbound marketing

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *