Niet onverwacht, op #1 in de lijst van prioriteiten voor Sales staat het verhogen van de conversie in opdrachten.
Het cijfer varieert daarbij van 38% in Non-Profit/ Overheid tot 82% in Healthcare. Op #2 staat een verbeterde efficiëntie van het verkoopproces cq in de salesfunnel. Dit kan bijvoorbeeld door alleen die leads op te volgen die er toe doen en niet voortijdig leads weg te gooien. Op een gedeelde derde plaats staat het verkorten van de salescyclus zelf, training van het salesteam en het gericht investeren in het verbeteren van bestaande sales technologie. De score verschilt enigszins per branche, zoals de onderstaande figuur laat zien.
Dit zijn de top 8 acquisitie & sales prioriteiten in B2B:
- Het afsluiten (‘closen’) van meer deals
- Het verbeteren van de efficiëntie van het verkoopproces
- Het verkorten van de doorlooptijd van het verkoopproces
- Training en ontwikkeling van het salesteam
- Investeren in sales enablement
- Het verbeteren van bestaande sales technologie
- Social Selling
- Het investeren in CRM
Ik kan me niet onttrekken aan de indruk dat sommige aspecten enige overlap vertonen. Zo is de score op het investeren in CRM relatief laag. De gerichte investering in het verbeteren van bestaande sales technologie omvat voor sommige respondenten mogelijk ook het verbeteren van hun CRM. Ook bij het investeren in training van het salesteam en in sales enablement zit mogelijke enige overlap.
Genoeg over de syntax van deze top 8, de cijfers per branche maken duidelijk waar Chief Commercial Officers, commercieel directeuren en salesmanagers dit jaar hun prioriteiten in acquisitie/a> leggen.
Zijn deze ook voor jullie herkenbaar?
Meer weten over de inzichten, trends en ontwikkelingen in inbound sales & marketing? Download de 8e editie van State of Inbound.
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!