Gemiddeld blijft 98% van alle bezoekers aan jullie website anoniem, herkenbaar? Slechts zo’n 2% converteert in een lead door een download van een e-book, inschrijving op een webinar of aanmelding op een nieuwsbrief. Wie zijn die andere bezoekers?! Een in-house MI5 of CIA inlichtendienst zou zijn in hun acquisitie inspanningen voor veel B2B salesdirecteuren en marketingmanagers erg welkom.
Marketingautomatisering brengt daarin enige hulp. Zo helpt HubSpot je aan prospect informatie op basis van IP range. Het zogenaamde HubSpot Prospects tool gebruikt de IP adressen van bezoekers en probeert deze zo goed mogelijk te matchen met het bedrijf bij wie die IP adressen zijn geregistreerd.
Deze IP adressen werken vrij aardig om de bron van website bezoeken aan te geven. Tegelijkertijd kunnen ze alleen maar werken met publiek beschikbare IP adressen. Een andere beperking is dat veel IP adressen dynamisch zijn of zijn geregistreerd bij KPN, Vodafone en andere telcos. De meeste thuiswerkers worden op die manier weergegeven. Daarnaast wordt ook jullie prospect die vanuit een koffiecorner jullie laatste blogpost bekijkt niet als prospect maar als koffiecorner Latte For You vermeld.
Ook Online Succes – een oplossing in marketingautomatisering van Nederlandse bodem – laat op dagelijkse basis een tipje van de ijsberg zien. Dit maakt vooral nieuwsgierig en biedt ook een slechts een stuk van het website verkeer in kaart.
Digitaal forensisch onderzoek zou je dit streven van salesmanagers en marketing managers in B2B kunnen noemen. De meeste oplossingen in website recherche werken zijn helaas gebaseerd op het gebruik van cookies. En dus afhankelijk van de gebruiker’s bereidheid om die cookies te accepteren en te bewaren.
De meeste oplossingen in het ontdekken van mogelijke leads zijn daarom incompleet en verre van accuraat. Voorbeelden daarvan zijn Canddi, Whoisvisiting en Fastbase.
Lead Forensics lijkt in de markt voor digitale recherchetools een echt alternatief. Onderzoek toont aan dat Lead Forensics 44% tot wel 67% meer accurate matching oplevert dan eerder genoemde oplossingen. Lead Forensics onderscheidt zich op 3 aspecten:
- De geleverde data is veel completer en accurater dan van vergelijkbare oplossingen: key contactgegevens vanuit de DMU worden inzichtelijk
- De beschikbare functionaliteit is meer uitgebreid dan dat van de concurrentie
- De customer service en het kennisniveau vanuit het supportteam
Onze eigen kennismaking met Lead Forensics overtuigt. Op dutchmarq.nl traceren we al enige tijd – ter aanvulling op de prospect intelligence van HubSpot en Online Succes – de website bezoekers met Lead Forensics.
Maar wat zeggen opdrachtgevers van de toegevoegde waarde van Lead Forensics?
“We hebben zo’n 1.000 leads overgedragen aan Sales die gemiddeld converteren in een 33% hogere orderwaarde.”
En “Met 3000% ROI kun je veilig stellen dat we tevreden zijn.”
Rebecca Pedler, Head of Marketing, Barbour ABI
“Elke ochtend startte ik met Google Analytics, nu start ik als eerste Lead Forensics op”.
Sam Silverwood-Cope, Pi Datametrics
Lead Forensics biedt ondermeer deze inzichten:
Algemeen | Financieel | Digitale lichaamstaal |
|
|
|
Wil je jullie prospects online beter in kaart brengen? Bekijk hier de oplossing van Lead Forensics.
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!