Salesmensen uit de afgelopen decennia deden soms denken aan een foute tell sell-reclame. De spreekwoordelijke voet tussen de deur werkte vroeger soms wel. Verkopers van de oude stempel zijn een bedreigde diersoort.

Nu het accent verschuift van de verkoper naar de koper, zijn succesvolle salesmensen niet opdringerig maar vooral behulpzaam in hun acquisitie. Salesprofessionals die relevant willen blijven voor klanten en prospects die steeds beter geïnformeerd zijn doen er goed aan om 7 cruciale veranderingen te omarmen.

Lees meer

Acquisitie begint met een goede pitch. Iedereen in B2B sales en marketing heeft daarom wel eens gehoord van de elevator pitch. Die pitch is een korte presentatie van 30 seconden of minder om een idee, jezelf, iemand anders of een oplossing succesvol te presenteren. Cruciaal daarbij is iemand’s vermogen om tot de kern door te dringen. ‘Cut the crap, eliminate the waste and get to the point!’ dus. Maar vind je de bekende elevator pitch niet een beetje 2003?

Lees meer

Heb je ook zo’n winkel waar je elke week tenminste een keer graag komt? Dan heb ik het niet over de AH, Jumbo of Lidl waar je zo gezellig bij kunt praten met je buurt- of dorpsgenoten. Maar over die winkel die je misschien strict genomen niet hoeft te bezoeken maar die op jou en vele anderen een magnetische werking heeft.

Lees meer

‘Always Be Closing, Always Be Closing!’ Alec Baldwin’s beroemde one-liner uit de klassieker Glengarry Glen Ross dreunt bij veel salesprofessionals zoals accountmanagers en commercieel directeuren nog altijd na. Een nieuw geluid in Sales is te horen (en hard nodig, zeker in B2B).

Lees meer

Als salesdirecteur of accountmanager hoor je vaak over hoe klanten 50% of meer van hun buyer journey hebben afgerond voordat ze openstaan voor contact met jouzelf of een van je collega-accountmanagers. Is de accountmanager van vlees en bloed daarmee ten dode opgeschreven?

Lees meer