We zijn bijna dit jaar ‘uit’. Toch is 2010 voor mij vooral het jaar gebleken van ‘in’. En heb ik sterk het gevoel dat ook de start van het nieuwe decennium morgen ‘in’ als leitmotiv zal kennen. Een vooruitblik, kijk je mee?

Mijn indruk waarom in ‘in’ was in 2010 (en nog wel even blijft):

1. marketing groeit steeds meer van outbound naar INbound danwel komt meer IN balans en zoekt de klanten op wanneer en waar zij open staan voor dialoog, aankoop en service
2. INtrospectie, het vaststellen van de echte kern blijkt voor overheden, bedrijven en professionals steeds meer nut en noodzaak
3. we leven in een steeds groter dorp, de INternationalisatie gaat in verhoogd tempo door
4. LinkedIN en andere sociale netwerken groeien in belang en waarde, en leiden tot meer betrokkenheid en INsluiting (in plaats van uitsluiting)
5. connecties en vriendschappen krijgen ook virtueel betekenis, nieuwe INterrelaties tussen bedrijven, teams, individuen ontstaan
6. tegelijkertijd groeit de INdividualisering van de consument
7. Diverse INkomens komen door de crisis steeds meer onder druk, terwijl tegelijk het besef van immaterieel geluk groeit
8. nieuwe transparantie leidt tot een permanenter staat van INspectie door consumenten, burgers, klanten en andere belanghebbenden op het gedrag en handelen van bedrijven en overheden
9. ‘IN your face’ – klachten en feedback van opdrachtgevers komen steeds sneller, steeds viraler aan de oppervlakte, denk aan Youp maar ook minder theatrale consumenten en opdrachtgevers hebben een eigen stem(mINg)
10. de INtrinsieke motivatie van mensen moet wel groeien. Mede als gevolg van de economische crisis is de binding met een werkgever of merk aan het afbrokkelen en groeit de ‘drive’ bij werkers zelf om zelf invulling te geven aan werk en leven.

Met welke indrukken over de afgelopen 12 maanden ga jij het nieuwe jaar IN? Best wishes!

LinkedIn logo

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *