Ik voelde me als Twan Huys op de buis

, , , ,

Ik stond laatst voor een video-camera en vond het helemaal niets. De trainer had de deelnemers geprikkeld om iets meer van ons zelf te laten zien.

Ik had daarom besloten om met snorkel en duikbril op m’n kop een wel heel spannende duik voor de westkust van Costa Rica te delen.

Vooral na de video-opname voelde ik mijn oksels flink klotsen.

Zo moet Twan Huys zich deze week ook gevoeld hebben, dacht ik kort.

Wat als mijn klanten en netwerk dit een belachelijk gezicht vonden?

F#cq it, besloot ik.

Dit is ook een deel van hoe en wie ik ben.

Jezelf bloot geven op sociale media is een randvoorwaarde om zichtbaar te worden.

Voor veel B2B salesmensen staat social media vaak gelijk aan poezenplaatjes op facebook. Of carrière updates op LinkedIn.

Sociale media kosten die salestijgers en marketeers vooral veel tijd, energie en zweet.

Da’s super zonde!

Wanneer je sociale media slim inzet hoeft dit geen energieslurper te zijn. Integendeel.

En belangrijker: een goed zakelijk gebruik van sociale media (‘Social Selling’) levert commercieel meer winst op.

Meer winst dankzij sociale media is bijvoorbeeld:

  •    een beter netwerk
  •    inzichten in marktontwikkelingen en trends
  •    meer bekendheid
  •    nieuwe en betere leads
  •    het realiseren van meer omzet

In dit artikel lees je meer over de 7 succesfactoren om dankzij sociale media te komen tot meer bekendheid en betere leads in sales: #nosweat (inderdaad, social media, maar dan zonder zweet).

Zie die zeven factoren maar als een soort digitale deodorant.

Veel leesplezier enneh no sweat!

Groet, Paul

PS wil jij okselfris sociale media voor jou wél laten werken in B2B, bekijk dan wat mijn nieuwe online programma ‘meer bekendheid, betere leads met Social Selling’ jou oplevert. Omdat ik binnenkort jarig ben krijg je – bij een bestelling voor 18 maart – m’n boek Brainbound Marketing daarbij cadeau.

PS2 de video over mijn wat benauwde duik vind je hier.

 

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.