B2B wordt vaak als saai en suf gezien. B2B campagnes leggen te vaak de nadruk op technische specs en USPs. Toch zijn er B2B bedrijven die bewijzen dat het ook anders kan. Volvo bijvoorbeeld liet de CEO zelf in een video op eenzame hoogte illustreren wat er zo robuust en sterk is aan zijn zware trucks. Zonder ingehuurde stuntman of trucage (of moeten we van truckage spreken?). ‘Een stoere Zweed’ krijgt zo een compleet eigen lading.

Deze video wordt niet getoond omdat er (nog) niet akkoord is gegaan met het plaatsen van cookies.
Wijzig keuze

Aandacht krijgen in business-to-business staat steeds meer gelijk aan aandacht verdienen. Via content die inspireert, vragen beantwoordt en prospects en klanten verder helpt. De juiste content helpt de prospect met zijn online verkenning en bouwt stap-voor-stap aan vertrouwen in de B2B aanbieder. Met de juiste content – op maat gesneden per fase in het koopproces en liefst persoonlijk relevant – wordt verkopen meer ‘helpen te kopen’.

Humor en entertainment gaan daarbij hand-in-hand met bijvoorbeeld het opbouwen van bereik, het vertellen van een verhaal en succesvolle lead generatie. Hoe? Dat bewijzen deze 11 voorbeelden van diverse spelers zoals Volvo als truckfabrikant, General Electric en Kern und Sohne, een precisieweegschaalmaker.

 

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.