B2B Marketing Forum: 3 vragen aan Joseph Jaffe

Joseph Jaffe – vooral bekend van zijn boek Flip the Funnel – sprak onlangs op het B2B Marketing Forum, editie 2016. Natuurlijk over de ‘geflipte funnel’ en echte customer centricity, maar ook over klanten die hun merkliefde graag zichtbaar uitdragen via tatoeages, de definitie voor Jaffe zelf als het gaat om succes van zijn boeken en nog veel meer.

Een tweet met het verzoek tot een impromptu interview leidde tot een prettig gesprek met Joseph Jaffe himself. In een drietal korte video’s – per iPhone uit de hand vastgelegd dus verwacht geen strak gemonteerde corporate footage ditmaal 😉 – gaf de sympathieke Jaffe antwoord op deze drie vragen:

Worsteling in B2B bedrijven: ‘flipping the funnel’

Het concept ‘de geflipte funnel’ dateert al weer uit 2010. Toch worstelen veel B2B bedrijven met dit concept: meer aandacht geven aan klanten en ambassadeurs in plaats van het najagen van nieuwe leads en prospects in hun acquisitie. Hoe komt het dat dit concept zo weerbarstig is om handen en voeten te geven?

Jaffe’s antwoord:

Deze video wordt niet getoond omdat er (nog) niet akkoord is gegaan met het plaatsen van cookies.
Wijzig keuze

Sommige marketeers zijn net pooiers

In uw presentatie vergeleek u sommige marketeers met ‘pimps’ ofwel pooiers. Dit zijn marketeers die via veel vluchtige, oppervlakkige contacten met prospects vooral het najagen van nieuwe business centraal stellen en daarbij uitgaan van hun eigen gewin. Waaruit blijkt dat veel B2B bedrijven vooral zichzelf en niet zozeer de klant centraal stellen?

Dit is wat Joseph Jaffe’s hierop zegt:

Deze video wordt niet getoond omdat er (nog) niet akkoord is gegaan met het plaatsen van cookies.
Wijzig keuze

Zero of hero?

U schreef inmiddels meerdere boeken waaronder Join the Conversation, Flip the Funnel en meer recent Z.E.R.O., Zero Paid Media as the New Marketing Model. Wat maakt een boek voor u persoonlijk tot een succes?

Joseph Jaffe:

Deze video wordt niet getoond omdat er (nog) niet akkoord is gegaan met het plaatsen van cookies.
Wijzig keuze

 

Wil je een van Joseph Jaffe’s boeken lezen, kies dan een van de covers hieronder:

Join the ConversationFlip the FunnelZ.E.R.O., Zero Paid Media as the New Marketing