Hoe goed werken reclame banners in de strijd om aandacht, een doorklik en liefst conversie van de online bezoeker? En in hoeverre negeren klanten en prospects massaal banners in hun digitale zoektocht naar antwoorden en oplossingen? Infolinks onderzocht het optreden van ‘banner blindheid’ in B2B marketing, het fenomeen waarbij bezoekers aan een website bewust of onbewust banners negeren.

Slechts 14% van de respondenten bleek daarbij een banner te onthouden. Veel schokkender wat mij betreft: nog geen 3% van de respondenten vonden de getoonde reclame voor hen relevant. De trends van retargeting, cookies en personalised ads ten spijt. De CEO van Infolinks slaat de spijker op z’n kop: ‘online adverteren moet vele malen meer impact krijgen zonder de klantervaring te verstoren’. De vraag is daarbij of reclame in de traditionele zin nog wel werkt. En of marketeers en media-professionals er niet veel beter aan doen om reclame uitingen te ontwikkelen die een antwoord bieden voor de prospect of klant. En niet zozeer iets zeggen over de afzender zelf. Dan volgt die zo vurig gewenste conversie vanzelf.

In onderstaande infographic staan de belangrijkste inzichten en conclusies weergegeven bij het voorkomen van ‘banner blindheid’.

Banner_blindheid_onderzoek_infographic

Meer weten over hoe jullie digitale strategie in de praktijk het beste te verzilveren? Download dan deze kosteloze paper: ‘Internet Marketing in business-to-business’.

1 antwoord

Trackbacks & Pingbacks

  1. […] Bannerblindheid plaagt deze voorheen lucratieve industrie, wat is de laatste banner die jij je nog kunt herinneren? Ik gebruik een adblocker, bijvoorbeeld. […]

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.