‘Klein is het nieuwe groot’, zo zei Hans Biesheuvel gisteren. Biesheuvel benadrukte daarmee dat kleine en vooral wendbare b2b bedrijven de toekomst hebben. Bedrijven ervaren steeds vaker concurrentie van nieuwe spelers, vaak ook uit onverwachte hoek. ‘Bedrijven moeten duidelijker maken waar ze voor staan, en nieuwe en juist ook digitale kansen in marketing en sales oppakken. En vooral niet bang zijn om te verkopen.’

De voorman van Ondernemend Nederland was te gast bij dutchmarq in Doorn voor de ontvangst van het eerste exemplaar van het nieuwe boek Br@inbound Marketing, nieuwe online verkoopstrategieën in b2b. Grootte van een bedrijf of de omvang van je portemonnee zijn niet meer allesbepalend voor succesvolle acquisitie.

De enorme snelheid van nieuwe ontwikkelingen in media, klantvoorkeuren, nieuwe technologie maakt dat aanpassingsvermogen en wendbaarheid steeds belangrijker worden. Slimme keuzen in waar je als bedrijf en team voor staat, een magnetische aantrekkingskracht van je oplossingen en producten en een optimaal ingerichte digitale – en uiteraard ook fysieke – koopreis maken steeds meer het verschil. Br@inbound Marketing schetst een nieuw perspectief op marketing en sales in b2b.

Verkopers moeten meer marketeers worden. En andersom. Br@inbound combineert de beste, bewezen inzichten uit inbound marketing en sales met kennis van klantpsychologie. In dit concept vormen beter klantbegrip, slimmere klantwerving en beter organisatiebegrip het fundament onder overleven en aantoonbaar betere commerciële groei. Oplossingen in marketingautomatisering zoals HubSpot, Eloqua en Marketo en neuromarketing helpen daarbij als nieuwe technologie om klik- en koopgedrag veel beter te begrijpen, te benutten en zelfs te voorspellen. Dit boek bevat ook de resultaten van het eerste neuromarketing onderzoek in b2b.

De allereerste recensie van het boek is al binnen:

 

“In Br@inbound Marketing neemt Paul Hassels Mönning je met een verfrissende nieuwe kijk mee door de wereld van (digitale) B2B marketing- en verkoop. De vele voorbeelden met af en toe een kwinkslag van de auteur, zetten je niet alleen aan het denken; ze geven ook zeer treffend de vele veranderingen in het vakgebied van btb marketing en verkoop aan. Een verrijking voor commercieel directeuren die op een hernieuwde wijze willen kijken naar de verkoop.” – Floor Kurstjens, Commercieel Directeur ABN AMRO Corporate Clients.

 

Lees hier verder in een inkijkexemplaar van Br@inbound Marketing.

Het boek bestellen kan via ondermeer AKO, Bruna en Managementboek.

Geen tijd om het boek te lezen, wel in een uur met collega’s via een presentatie-op-maat worden bijgepraat? Neem contact op om een presentatie in te plannen. 

 

Schermafbeelding-2013-11-22-om-09.17.42

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.