Afgelopen weekend las ik een inspirerend e-boek over ‘digitale lichaamstaal’. Het boek ‘digital body language’, van Steven Woods om precies te zijn. Een feest der herkenning wat mij betreft.

De sales executive is gespitst is om verbale en non-verbale signalen in een presentatie voor de klant op waarde te schatten. Dat kan het optrekken van een wenkbrauw zijn door het ene directielid, een oprecht vriendelijke glimlach van het Hoofd Procurement of het ongeduldig spelen met de smart phone van de CFO. Klanten zijn echter steeds minder vaak bereid tot een face-to-face ontmoeting. B2B marketeers en sales professionals moeten dus steeds slimmer kleine, digitale koopsignalen opvangen, interpreteren en benutten.

Digitaal, toch persoonlijk
De klant op zijn beurt is op zoek naar oplossingen en partijen die voor hem of haar persoonlijk de beste, digitale indruk maken. Digitaal en toch persoonlijk. Een paradox, jazeker. Maar niet onhaalbaar.

Eerste digitale indruk
De online profielen van collega’s vormen vaak het eerste, persoonlijke digitale visitekaartje. Dat online profiel op bijvoorbeeld LinkedIn moet daarom compleet, consistent en ‘catchy’ zijn. En voorzien van een sprekende foto.

LinkedIn als smoelenboek
Een kleine rondgang langs een dozijn willekeurige LinkedIn profielen en -foto’s leverde een tiental voorbeelden op van hoe het niet moet. Zie dit nieuwe overzicht: ‘LinkedIn als facebook’. Met daarin ook 5 tips hoe LinkedIn profielen beter te benutten.

Meer weten hoe ook jullie profiel in de digitale dialoog onweerstaanbaar te maken is? Waardoor prospects en klanten graag een volgende stap nemen in hun koopproces? Lees dan deze DutchmarQ whitepaper: ‘Is online onnodig in B2B Sales?‘.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *