Handig als spoorboekje voor de DMEXCO beurs morgen en overmorgen te Keulen. Of daarna bij het maken van plannen voor Q4 en 2014: Gartner’s Digital Marketing Transit Map. Voor al die marketing managers en CMOs die graag als een ware Chief Marketing Technology hun organisatie door het marketing technologie doolhof willen leiden.

Nu zijn niet alle onderdelen of ‘metrostations’ van Gartner’s spoorboekje even relevant in b2b. De belangrijkste ‘lines’ zoals Marketing Management, Strategy, Analytics, Commerce en Social zijn dat natuurlijk wel. Opvallend is daarbij wel dat de klant (of prospect) niet echt centraal staat. Het spoor Customer Insight ontbreekt zelfs helemaal, en is alleen op tussenhaltes zoals Customer Analytics en Census & Panel Data indirect terug te zien. Dat wordt nogeens versterkt door het ontbreken van MAP/ Marketing Automation Platforms en neuromarketing als weliswaar vrij jonge, maar inmiddels steeds krachtiger technologische versnellers voor b2b marketing en sales. Een gemiste kans wat mij betreft. In mijn boek – per november verkrijgbaar, ook als e-boek – wel uitgebreid aandacht voor deze versnellers bij het bereiken van beter klantbegrip en klantwerving.

Credits: Flickr, Gartner.com/dmtransitmap

Digital Marketing Transit Map Gartner

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *