Het bepalen van perfecte leads in business-to-business lijkt sterk op het regelen van de ideale ‘blind date’. Voldoet zij aan de bedrijfsverwachtingen? Heeft hij vergelijkbare interesses, of valt de conversatie waarschijnlijk al snel stil? Is ze uberhaupt ‘beschikbaar’ en ‘op de markt’? En: springt de vonk over?

Tijdige opvolging van de juiste leads: op naar de ‘date’
Als marketing het telefoonnummer (of emailadres) van de lead overdraagt aan het (inside) sales team, zorgt het (inside) sales team dan inderdaad voor tijdige opvolging door de lead om een ‘date’ te vragen? Elk lead dient een perfecte match te zijn voor je volledige bedrijf, niet alleen voor het marketingteam. Soms is een lead voor marketing een ‘perfecte match’ en wordt deze amper een blik waardig gegund door sales. Een lead lijkt soms net te voldoen aan de criteria door het bedrijf gesteld aan nieuwe leads, om vervolgens te transformeren in een ware droomklant, en dat voor meerdere jaren.

Tsja, wat verstaan jullie onder een goede lead?
Het komen tot een heldere definitie van wat een ‘goede’ lead inhoudt is daarom essentieel voor een succesvolle strategie en executie in lead generatie. Marketing-Sales alignment heeft uiteraard in sterke mate baat bij heldere definities, syntax en het spreken van ‘dezelfde taal’. Marketing en salesteam zullen enthousiast zijn over hun samenwerking. Marketing heeft veel te winnen bij leads die tijdig en goed worden opgevolgd. Sales op zijn beurt zal enthousiast zijn over marketing als ‘business partner’ wanneer zij aantrekkelijke, veelbelovende leads ontvangt van marketing. En zeg nou zelf, wie wil er geen droom leads in B2B? In bijgaande (Marketo) infographic staan meer tips over het duidelijk vaststellen van wat voor jullie nu werkelijke ‘droomleads’ zijn.

Droom-Lead-b2b-Infographic

 

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *