De onderstaande infographic over het nut en de noodzaak van de inzet van content marketing in business-to-business spreekt voor zich, toch?!

De infographic begint weliswaar met een inzicht vanuit B2C, maar zoals David Edelman van McKinsey recent aangaf: B2B en B2C sales en marketing groeien steeds meer naar elkaar toe op een aantal gebieden: “brands are becoming more important in the B2B context as marketplace complexity leads to a premium for strong brands because established brands make their lives easier. They aggregate information and reduce risk. Strong supplier brands can also aid companies in building their own reputation by association”.

investeren-in-b2b-content-marketing

In mijn boek Br@inbound Marketing komt de inzet van de juiste content uitgebreid ter sprake. Effectieve content wordt ingezet in de voor klant en prospect relevante context, en is bovendien slim ontworpen op basis van inzichten uit de klantpsychologie en gedragseconomie. Nog deze maand komt mijn boek uit, in nauwe samenwerking met Van Duuren Media. Een korte samenvatting lees je op AKO, Bruna of hier op Managementboek (daar is het boek overigens ook al te reserveren).

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *