Het engelse begrip ‘elusive’ [e·lu·sive] laat zich in het Nederlands het best vertalen als ‘ongrijpbaar’ en heeft volgens de Dictionary.com twee betekenissen: 1) moeilijk om uit te drukken of te definiëren en 2) slim of bedreven in het ontkomen: ‘a fish too elusive to catch’.
B2B
Klanten in business to business zijn in toenemende mate ongrijpbaar. Ze kiezen hun eigen tijd, plaats en kanaal om zich te oriënteren, hun keuze te bepalen en te kopen. En zetten daarbij sociale platforms in voor relevante aanbevelingen en tips welk bedrijf te vertrouwen, en welke experts te bevrienden. Of te ‘ontvrienden’.
Online ongrijpbaar
Omdat klanten steeds meer online (onder)zoeken, beoordelen, selecteren en kopen zou men van kunnen spreken van de e-lusive customer. Steeds meer B2B sales managers en marketing executives realiseren dat inbound marketing een cruciale rol kan spelen in het gericht vergroten van bekendheid en het aanboren van relevante leads in hun markt vol ongrijpbare klanten en prospects. De uitdaging waar B2B marketeers wereldwijd zich voor gesteld zien is niet zozeer om meer visnetten ofwel reclame naar deze ongrijpbare klant uit te werpen. Het gaat vooral om het vinden van het best mogelijke aas: content, proposities en aanbevelingen met zoveel aantrekkingskracht dat de ongrijpbare klant naar u toekomst. Exclusief.
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!