“Liever 1 vogel in de hand dan 10 in de lucht”, is een bekend oud-hollandsch gezegde. In business luidt deze wat mij betreft zoals in de titel weergegeven. Hebben jullie ook niet liever minder, maar wel enthousiaste opdrachtgevers die terugkomen, in plaats van debiteuren die net zo snel gaan als dat ze zijn gekomen?

In dit digitale tijdperk komt een reputatie te voet, en vertrekt per paard (of misschien wel per TGV door de toegenomen connectedness in onze ‘global village’). Klanttevredenheid is daarmee een hygiëne factor geworden. Klant enthousiasme en ambassadeurschap een ‘must’.

Onderzoek en methoden zoals de NPS/ Net Promoter Score en het gedachtegoed van De Superpromoter benadrukken dat B2B bedrijven geen genoegen kunnen nemen met een 7 (laat staan een mager zesje). Willen ze met kop en schouders uit de bloedrode oceaan van kopieerbare aanbieders en oplossingen steken is een rapportcijfer van een 9 of hoger en enthousiaste klanten steeds meer een ‘conditio sine qua non’ (pardon my Latin).

Meer weten over meer rendement in B2B, met ‘minder marketing’? Download dan deze DutchmarQ whitepaper.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.