Over een klein half uurtje start de wedstrijd Oranje – Spanje. Hoe goed ik m’n best ook doe om deze blogpost te promoten vanavond, de kans is erg klein dat ‘ie gelezen wordt. De timing is bijzonder beroerd. Bovendien staat op elke vrijdagavond de pet van de meeste B2B professionals niet naar het bijhouden van hun vakkennis. Of het online opzoeken naar nieuwe antwoorden en inspiratie.

Die blogpost wordt toch vandaag niet gelezen…

“Deze blogpost wordt vandaag niet gelezen”, dat is precies wat menig B2B professional denkt bij het niet gaan (of regelmatig blijven) bloggen. Van diezelfde gedachte zou menig account manager ook kunnen benutten bij het doen van zijn zoveelste verkoopronde. Lang niet alle prospects zijn immers op dit moment koopbereid. Onderzoek van SiriusDecisions liet zien dat tot 98% nog niet zo ver is. Zou het daarom verstandig zijn om bij hen al een kop koffie in te plannen?

Blogpost van vandaag levert overmorgen een lead op

Marketing en sales in B2B is steeds meer afhankelijk van het op afstand, stap-voor-stap, helpen van prospects en klanten in hun koopproces. Via passende antwoorden, opgenomen in een goed artikel, whitepaper, presentatie of blogpost. Antwoorden die juist die vragen beantwoordt waarnaar de prospect via Google, BING, Yahoo, YouTube of zijn sociale netwerk naar op zoek is. Dat zou dus wel eens juist die ene blogpost kunnen zijn die je met veel enthousiasme en vakkennis hebt geschreven. Op die vroege zondagochtend terwijl de kinderen en je partner nog slapen. Of die woensdagmiddag in je hotelkamer, voordat je dat diner voorafgaande aan dat zakelijk congres bezoekt. Of inderdaad, die blogpost van vanavond, geschreven binnen 1 uur voor de aftrap.

Begrijp je nu dat je blogpost van vandaag (over)morgen wel eens een staartje kan krijgen?


Meer weten over hoe het internet ook impact heeft in B2B marketing? Lees dan de samenvatting van Br@inbound Marketing (of beter nog, bestel hier het boek) of neem contact op met jouw belangrijkste vraag, uitdaging of ambitie in online marketing & sales. Je krijgt altijd reactie. Op reguliere werkdagen meestal binnen 23 uur.

 

Business blog

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.