Netwerken op b2b business events: aan toeval over te laten?

, ,

Keuzestress in B2B: welk event te bezoeken?! Afgelopen week bezocht ik een geslaagd b2b business event, ‘b2b goes social’ (hashtag #b2bgs op Twitter), en besloot een ander event alsnog niet te bezoeken. Dat event was Open Coffee Groot Utrecht, op vrijdag de 16e september bij Brothers in Bunnik. Beide events waren professioneel van opzet met enkele honderden collega-professionals en entrepreneurs. Toch miste er iets. Optimaal effectief netwerken, gefaciliteerd in plaats van aan het toeval overgelaten.

Sociaal netwerken

Zou het niet geweldig zijn om op een volgend business event juist het sociale gedeelte van het programma ook helemaal 2.0 of 3.0 te maken?! Dat kan al heel simpel door de deelnemerslijst inzichtelijk te maken op een (in het geval van Open Coffee al bestaande) LinkedIn groep. Of nog meer realtime als Twitter list. Of een stap verder: met een badge voor deelnemers met daarop hun eigen tagcloud inclusief hun interesses, persoonlijk missie statement of naar wat voor een business partner men echt op zoek is.

Trillende smartphone

De smartphone voorzien van een slimme app die op basis van near field communications gaat trillen als er iemand in je buurt staat die matcht met jouw behoeften en voorkeuren. Stemkastjes die per onderwerp of slide aangeven wat men ervan vindt (Like & Share) en welke vragen of comments men heeft. Met ontmoetingen tussen deelnemers en sprekers op thema of interesse-gebied voor kleinere (sub)communities.

En met presentaties die ook vooraf al op Slideshare of Prezi zouden staan. Ondanks frequent opgetrokken twitter wall, en gedefinieerde hashtag gaat het leeuwendeel van de tijd nu immers (te) vaak op aan het zenden van een reeks van presentaties.

Meer discussie & dialoog

Meer ruimte kortom voor discussie en het toevoegen van waarde via gericht en relevant netwerken. Een event kortom waar de gasten en hun onderlinge dialoog (ja, ook met de sprekers) centraal staan. Dames en heren event organisatoren, marketing directors en andere event initiatoren, herkenbaar?

Zoek je voor je B2B event een inspirerende spreker over B2B marketing en sales? Neem dan contact op.

netwerken in b2b

1 antwoord

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *