Zaterdagochtend rolden mijn ogen over een paginagrote advertentie in FD magazine.

Een ‘CEO-fluisteraar’ bood daarin zijn diensten aan.

Voor €19 per kilometer, las ik terwijl ik aan een dampende cappuccino sipte.

Voor dat bedrag neemt hij graag plaats naast je op de achterbank in je directieauto.

De tekst van de oproep was niet onaardig verwoord.

‘Even wat poeha blabla’, zo stelt de executive hitchhiker terwijl hij zijn profiel herkauwt.

Zo werkte hij lange tijd voor De Baak: “toen het daar nog goed ging en je het wel op je CV zette.”

En: “als we in de file komen, is dat mijn probleem.”

In de beslotenheid van je eigen S-klasse of Jaguar X-type: “gewoon discreet en relaxed, zoevend van afspraak naar afspraak.”

Deze executive coach lijkt deze copy al voor COVID-19 te hebben uitgetiept.

Geen woord rept hij over hoe hij zijn diensten RIVM-compliant aanbiedt.

Draagt hij een mondkapje op de achterbank?

Moeten de ramen gedurende de executive rit open blijven?

Of overhandigt hij de CXO een sluitend certificaat van een daarvoor afgenomen sneltest?

Vragen die vreemd genoeg stuk voor stuk niet beantwoord worden.

Maar vast niet alleen door mij worden gesteld.

Slimme vragen zijn de opmaat naar een geslaagde zakelijke samenwerking.

Onbeantwoorde vragen echter gooien de boel op slot.

Verkopen op afstand is het nieuwe normaal geworden.

Kennismaken via Zoom of TEAMS voelde eerst onwennig maar is nu ‘middle of the road’.

Er is geen tekort aan virtuele vergadertijgers.

Virtuele vergaderaars die ook verkopen zijn een stuk schaarser.

Ze leven zich in, luisteren en stellen andere vragen.

Ze willen door.

En dus vragen ze door.

Het stellen en beantwoorden van de belangrijkste vragen is de kern van verkopen op afstand in B2B.

Het social selling programma van dutchmarq kun je thuis of of zoevend op de achterbank van jouw limousine doorlopen.

Veilig, discreet en zonder gehijg van een trainer op minder dan 1,5 meter afstand.

Op je smart phone, tablet of je MacBook.

Heb je geen Hybride 7-serie met chauffeur en stuur je gewoon liever zelf?

Ook dan helpt dit programma je om meer tractie in je marketing en sales te ontwikkelen.

Kijk hier voor meer informatie en maak met je collega’s van marketing & sales een vliegende doorstart in 2021.

 

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *