Steeds meer bedrijven en branches overwegen de stap naar serieuze(r) online business te maken. Onlangs organiseerde dutchmarq in samenwerking met Yonego een exclusief seminar voor de commercieel managers en marketing directeuren van een vijftal bedrijven, varierend van B2B automotive, ICT tot document management solutions. De kernboodschap van die middag: focus, verleiden en meten. 

Het slim en consequent toepassen van de volgende stappen maakt elk B2B bedrijf (compact, middelgroot of groot – maar altijd ambitieus) onweerstaanbaar online in B2B:

1. Breng focus aan in je verhaal en je aanbod. Kortom: durf keuzes te maken
2. Maak je propositie kristalhelder (en begin met waarom?)
3. Communiceer vanuit het perspectief van de klant of prospect. Leef je in!
4. Graaf net zo lang totdat je weet wat je aanbod niet-kopieerbaar maakt (en deel dat)
5. Zorg dat je aandacht verdient via tips, suggesties, oplossingen in plaats van reclame
6. Begeleid de prospect langs de treden van de aankooptrap: neem daarbij drempels weg
7. Geef je klanten voldoende prikkel in te gaan op je aanbod (inclusief kosteloze content)
8. Speel in op het onbewuste beslissings- en keuzeproces van de klant of prospect
9. Zorg zeker in high-involvement B2B koopprocessen voor de juiste timing. Voldoende geduld is essentieel voor effectieve lead nurturing en conversie
10. Meet zowel vooraf, tijdens als na het koopproces, stuur op ROI van individuele onderdelen van je (online & offline) mix en verfijn je aanpak

 

Meer weten hoe ook jullie digitale dialoog onweerstaanbaar te maken is? En ervoor zorgt dat prospects en klanten graag een volgende stap nemen in hun koopproces? Lees dan deze dutchmarq whitepaper: ‘Is online onnodig in B2B Sales?‘.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *