Toegegeven, de lat ligt ook voor de stagiair (m/v) B2B online marketing hoog. Eigenlijk zoeken we een schaap-met-vijf-poten. De zoektocht naar de meest geschikte kandidaat gebeurt met inzet van ons relevante netwerk in HBO/WO-kringen en (uiteraard) grotendeels online.

Mooi om te zien hoe het digitale koren zich automatisch van het kaf scheidt. De betere studenten digitale communicatie & media of communicatiemanagement presenteren zichzelf met duidelijke foto, aansprekende tekst en het gebruik van relevante keywords. Zowel wat betreft hun vaardigheden, voorkeuren qua type stage als geografie. Voorzien van een enthousiast-makende introductie en een kort profiel waarin ze duidelijk aantonen te weten wat ze willen. En wat ze niet willen: prima. Koren dus.

Dan het kaf. Ook dat is digitaal vrij opvallend. Hierbij een tweetal voorbeelden hoe het niet moet:

  • “Communicatie daar ben ik goed in. Ik kan met iedereen gesprekje voeren. Ik spreek de taal van iedereen. Ik heb een goede mensenkennis. Dat komt door me werk.”
  • “goede communicatievaardigheden na ervaring als vakkenvuller.”

Ben je zelf ‘koren’ en als gevorderde (HBO/WO) student marketing, communicatie, communicatiemanagement, psychologie, commerciele economie of bijvoorbeeld bedrijfskunde op zoek naar een betere stage in B2B online marketing? Of weet je iemand die op zoek is naar een stage op dit gebied? Kijk eens op deze stage pagina; we horen graag van je!

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *