Social media is inmiddels de puberteit ontgroeid en lijkt massaal omarmd te worden door een breed publiek. Het gaat inmiddels niet meer om de vraag of je als professional of organisatie social media inzet, maar vooral hoe (en welke).

Dat hierbij de aandacht nog steeds primair uitgaat naar externe toepassingen onderstreept de moeite die velen hebben in ‘going social’. Grote spelers als SAP, Airbus en Siemens hebben bewust gekozen voor een aanpak waarbij de interne toepassing van sociale media op een natuurlijke wijze de weg kan plaveien voor een bredere toepassing, ook extern.

Het Nederlandse bedrijf Nexopia speelt hierop handig in door het ontwikkelen van software die het intern leggen van connecties – het delen van kennis en kennissen dus – een stuk makkelijker zou maken. Nexopia, en dan specifiek weConnect als oplossing, belooft ‘enterprise 2.0’ een stuk makkelijker en gebruiksvriendelijker te maken.

CEO en oprichter Hugo Leijtens – vorig jaar zelfs nog te zien op het NOS journaal met zijn frontale aanval op de iPad – komt binnenkort weer eens naar Nederland voor een demo en ’t beantwoorden van (not so frequently) asked questions. Hoewel ik de tooling uiteindelijk maar secundair vind en vooral wil weten welke business waarde hierin schuilt is mijn nieuwsgierigheid wel gewekt.

Reacties zijn welkom op bovenstaande stelling.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.