Ben jij een grijze muis op sociale media?

, , ,

Hoe vaak zit jij op sociale media zoals facebook, twitter en LinkedIn? En nog belangrijker: kost dat je vooral veel tijd en energie of levert ’t ook nog wat op?

Verslaafd aan sociale media is Lacie Pound. Haar online score is de rode draad in haar leven. Ze speelt de hilarische hoofdrol in de Black Mirror episode ‘Nosedive’ op Netflix. Allereerst truttig en daarna lekker eigenzinnig, maakt ze één goed punt.

In deze Netflix film domineren sociale media Lacie’s leven en dat van haar collega’s en vrienden 24/7. En dat is tegelijkertijd erg grappig als shocking.

Je sociale rating bepaalt in ‘Nosedive’ of je in aanmerking komt voor een promotie op je werk, dat appartement of bruiloft.

In de lift bij de start van een werkdag, bij de ijssalon en achter haar MacBook: Lacie Pound swipet zich een ongeluk om haar rating op te krikken van een 4,2 naar een 4,5.

Overdreven? Tuurlijk.

Lucie laat verderop in de film zien hoe belangrijk het is om jezelf te durven zijn.

Lacie Pound

Te vaak vinden professionals dat online super eng. Ze gaan zich dan corporate gedragen, gebruiken opeens deftige woorden en zeggen niet wat ze eigenlijk vinden.

Doodzonde!

Door je eigen persoonlijkheid juist ook op sociale media te laten zien maak je jezelf zichtbaar. Grijze muizen zijn er al genoeg. Grijs is Lacie Pound zeker niet in de betere versie van haarzelf.

Laat je eigen ‘ik’ zien op sociale media en deel jouw visie of mening over je vakgebied. Juist ook als salesteam of marketingafdeling. Dan komt de winst via een sterker netwerk, meer bekendheid en betere leads vanzelf.

En ja, dat zorgt ook indirect voor een hogere score op sociale media. Bijvoorbeeld je SSI. Die SSI staat voor Social Selling Index op LinkedIn. Die SSI is ook een mooie meetlat voor een tijdelijk wedstrijdje met je collega’s op de sales- of marketingafdeling.

Benieuwd naar je huidige score op ondermeer LinkedIn? Doe de check hier en benut de 10 tips om via sociale media meer te verkopen in B2B.

 

sociale media in b2b

 

 

 

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.