Als ondernemer of B2B marketingmanager droom je vast van een situatie waarbij jullie op een constante en voorspelbare manier de juiste leads aantrekken en liefst zoveel mogelijk geautomatiseerd deze kwalificeren tot sales ready kansen. Je beseft dat dit geen quickfix is en wilt het liefst de vinger aan de pols houden wat een nieuwe aanpak oplevert. Kun je die B2B marketingwerkzaamheden nu het beste zelf doen of uitbesteden?
Lastig dilemma
Herken je deze situatie? Jullie ambitie om te groeien in jullie B2B markt wordt vooral beperkt door de hoeveelheid en kwaliteit van de leads. Ook is het lastig om het salesteam goed uit te breiden en daarbij de noodzakelijke kwaliteit te handhaven. Je hebt wel eens gedacht aan de optie van online adverteren en het inzetten van adwords, maar ziet daarvan ook de beperkingen. Organische resultaten krijgen immers meer vertrouwen en dus clicks dan het gekochte traffic via adwords of LinkedIn sponsored updates.
Zelf doe je toch ook steeds meer online?
Je beseft dat ook in jullie B2B markt prospects en klanten steeds meer zelf op zoek gaan naar antwoorden, inspiratie en mogelijke oplossingen voor hun business problemen. Je hebt iets gehoord over een ‘nulde moment van de waarheid’ ofzo. Belangrijker dan de theorie besef je dat je zelf ook veel meer online kijkt, vergelijkt en koopt dan pak ‘m beet 2 of 3 jaar geleden. Een verbouwing thuis voorbereiden, een reis boeken of een vergunning regelen bij de gemeente doe je steeds meer online, via sociale media en via je netwerk van vrienden, vakgenoten, buurtgenoten.
24/7/365 accountmanager
Het is de hoogste tijd om ook voor jullie bedrijf het online kanaal veel slimmer in te zetten in acquisitie. En jullie website voor jullie te laten werken, in plaats van andersom. Als een altijd beschikbare, nooit chagrijnige accountmanager, of liever gezegd koopadviseur. Die met relevante content, op de juiste toon en op het juiste moment, jullie klanten en prospects verder helpt in hun koopreis. En stap-voor-stap het vertrouwen weet te winnen voor jullie oplossingen, team en bedrijf. Dat maakt het mogelijk om – grotendeels geautomatiseerd via lead nurturing en lead scoring – de meest warme leads en beste saleskansen eruit te selecteren voor tijdige opvolging door jullie (inside) salesteam.
Zelf doen of uitbesteden?
Vanuit je onderbuik besef je dat digitale en toch persoonlijke B2B marketing en sales een specialisme is dat je er niet ‘even bij doet’. Ook weet je dat het digitale kanaal een prima kans biedt om resultaten door te meten. En te bepalen wat het werkelijke rendement is op jullie marketing- en salesbudget. SharpSpring deed onderzoek naar de perceptie in het bedrijfsleven van de waarde van marketingautomatisering en de rol van externe marketingburo’s daarbij. Een tweetal inzichten uit dit onderzoek staan hieronder.
Mocht je meer willen weten, neem dan contact op voor een gerichte antwoord op jullie belangrijkste vraag als het gaat om jullie B2B marketing zelf doen of uitbesteden in de aanloop naar een nieuw businessjaar. Op werkdagen altijd binnen 23 uur antwoord.
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!