Het ‘outbound’ lastig vallen van prospects en klanten werkt in B2B steeds minder effectief. Reclame wordt weggedrukt of genegeerd, koude belletjes worden niet beantwoord en ongevraagde email updates belanden al snel in de folder deleted items of het spamfilter. Waar doe je als commercieel directeur of ondernemer slimmer aan?

Lees meer

Als ondernemer of B2B marketingmanager droom je vast van een situatie waarbij jullie op een constante en voorspelbare manier de juiste leads aantrekken en liefst zoveel mogelijk geautomatiseerd deze kwalificeren tot sales ready kansen. Je beseft dat dit geen quickfix is en wilt het liefst de vinger aan de pols houden wat een nieuwe aanpak oplevert. Kun je die B2B marketingwerkzaamheden nu het beste zelf doen of uitbesteden?

Lees meer

“We verkopen geen producten meer, maar contextuele ervaringen, toch?!”. Marketing wordt steeds afhankelijker van slimme technologie om die juiste, onderscheidende contextuele ervaringen te leveren. De vraag is daarbij of de marketeer voldoende kijk heeft op de juiste keuze en slimme toepassing van nieuwe marketing technologie zoals marketingautomatisering.

Lees meer

De digitale opmars in zakendoen voelt voor sommige B2B bedrijven even hardnekkig als de Griekse bereidheid tot concessies in de slepende onderhandelingen met de Europese Trojka. Ze zetten daarom soms met frisse tegenzin hun eerste stapjes in het digitale domein. Met tegenzin, omdat ze stiekem het meest geloven in persoonlijk contact, de gunfactor en een live salesgesprek. Ze vragen zich vertwijfeld af: ‘spreken we straks alleen nog maar digi-taal?’. 

Lees meer

Zelfs inbound B2B marketing en sales kent zijn beperkingen. Zo is inbound geen ‘quick fix’ en is enig geduld voor inbound marketing & sales noodzakelijk om te komen tot commercieel resultaat. Da’s niet altijd even makkelijk voor de B2B commercieel directeur of marketing manager die zo snel mogelijk tot tastbaar resultaat wil komen. Reclame maken is voor sommige inbound ‘goeroes’ als vloeken in de kerk. Maar welke waarde heeft bijvoorbeeld de inzet van Google Adwords voor de ongeduldige commercieel manager? Een drietal tips om dankzij SEA inbound sneller vooruit te komen.

Lees meer