Het WK voetbal biedt volop inspiratie voor een zogenaamde inhaker. Opvallend daarbij is dat het vooral B2C bedrijven als Heineken, Jumbo en Albert Heijn zijn die daar – ondersteund met soms wel hele diepe zakken qua reclamebudget – creatief op inhaken. Stabilo is als pennenleverancier een mooi, ietwat hybride (B2C/B2B) voorbeeld, met deze, bijna kunstzinnige inhaker:

 

Deze video wordt niet getoond omdat er (nog) niet akkoord is gegaan met het plaatsen van cookies.
Wijzig keuze

 

De WK2014 inhakers uit business-to-business schitteren grotendeels – Groothandel Kramp is een uitzondering – door afwezigheid. Of zitten nog op de reservebank. Tijd voor een stuk (ongevraagde) creativiteit in B2B wat mij betreft. Hieronder daarom vanuit de mentale tekentafel een vijftal voorzetten*. Om in te koppen door Focus Orange of Xerox, af te ronden door KLM of Weber Shandwick of om mee te scoren door OranjeDak. En jullie.

XeroX -factor

Focus Orange elke dag focus winnend team

KLM we know the feeling

Oranje Boven

Imago gisteren vs vandaag Robben

 

Meer inspiratie opdoen om de gevoelige, juiste snaar te raken bij jullie doelgroep in business-to-business – als basis voor beter bereik en dito leads? Bekijk deze 11 voorbeelden hoe B2B en emotie prima hand in hand kunnen gaan. Of neem contact op voor een eerste, vrijblijvende telefonische brainstorm. 

* deze 5 voorzetten zijn zonder de genoemde bedrijven tot stand gekomen en worden dus (nog) niet formeel toegejuicht of ‘endorsed’. Bij het ter perse gaan van deze blogpost had de KLM al wel heel sportief de foto op de KLM facebook pagina geplaatst. FocusOrange reageerde ook erg enthousiast via twitter: ‘This is phenomenal!’.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.