B2B Marketing Forum: 3 vragen aan Joseph Jaffe Joseph Jaffe – vooral bekend van zijn boek Flip the Funnel – sprak onlangs op het B2B Marketing Forum, editie 2016. Natuurlijk over de ‘geflipte funnel’ en echte customer centricity, maar ook over klanten die hun merkliefde graag zichtbaar uitdragen via tatoeages, de definitie voor Jaffe zelf als het […]
Hardnekkig is vaak dit beeld in B2B acquisitie: mannen in flitsende leasebolides zijn dagelijks op pad om een aantal relaties te bezoeken en krijgen daarbij dankzij hun hoge gunfactor regelmatig een dikke order toegeschoven. Ook in business-to-business groeit echter de noodzaak om digitaal het verschil te maken flink.
Recent had ik het privilege tot een ontmoeting en interview met Stéphane Hamel, een van ’s werelds grootste thoughtleaders in digital analytics. Hij is niet alleen een van de eerste professionals om de DAA Certified Web Analyst titel te ontvangen, ook werd hij door de Digital Analytics Association erkend als “Most Influential Industry Contributor”.
In B2B marketing & sales is de impact van een verkeerde koopbeslissing vaak groter en langduriger dan bij de aanschaf van het gemiddelde consumentenproduct. Het belang van het persoonlijke vertrouwen en de wederzijdse klik is groot. Er lijkt voor de verkoper daarom niets te gaan boven het met de klant drinken van dat spreekwoordelijke kopje koffie.
Toegegeven, oranje voelt de laatste tijd eerder als ‘schaamrood’. De recente prestaties van het nederlands elftal steken immers wat schril af bij die van onze zuider- of oosterburen. De conversie in voetbal wordt daarbij net als in sales uiteindelijk bepaald door het aantal treffers. Succes voor elke salesspits begint echter al ‘in de kleedkamer’.
Over dutchmarq
dutchmarq stelt ondernemers en commercieel directeuren in staat tot (internationale) groei in het digitale tijdperk. Opgericht door Paul Hassels Mönning: B2B marketing & sales strateeg, auteur en trainer.
dutchmarq’s programma en training levert aantoonbare impact in leads & sales.
Versterkt door een netwerk van ‘hand-picked’ specialisten, partner bedrijven & slimme tools.
Van welke B2B sales & marketing uitdaging heb jij te vaak slaaptekort?
Laatste nieuws
Leestips
Tips per email, alleen voor B2B spelers die impact maken
Contact
Postbus 26
3940 AA DOORN
Nederland
—
KvK: 30280067
WhatsApp Business