The Perfect Fit met Max Wildschut: onbewuste (koop)beslissingen

Een frisse blik. Buiten de bekende kaders komen. Openstaan voor het onverwachte. Drie wezenlijke elementen die iedereen regelmatig zou moeten ‘organiseren’. In de week dat ook de NIMA Marketing Day plaatsvond koos ik daarom niet dat gezelschap van 1500 marketeers en andere vakgenoten. Maar besloot ik op een tropische juni middag de uitnodiging te aanvaarden om me te begeven in een gezelschap van zo’n 100 Finance en IT senior professionals van The Perfect Fit. Plaats van handeling: Landgoed Mariënwaerdt in Beesd. Netwerken als voorafje en dessert, met Max Wildschut als hoofdgerecht. 

Lees meer

5 stappen voor Sales om de opdracht in B2B wel te winnen

, ,

Het regelmatig winnen van een opdracht in B2B is niet voor elke accountmanager even vanzelfsprekend. B2B sales wordt steeds meer wetenschap, maar is ook geen ‘rocket science’. Als B2B verkopers, accountmanagers en salesmanagers een slim proces gebruiken, dan wordt het selecteren, kwalificeren en overtuigen van nieuwe klanten zoveel makkelijker. En gaat ’t daarom niet in slimme B2B marketing?

Lees meer

lead-forensics-blog

Wie bezoeken jullie B2B website?! Doe forensisch onderzoek

, , ,

Gemiddeld blijft 98% van alle bezoekers aan jullie website anoniem, herkenbaar? Slechts zo’n 2% converteert in een lead door een download van een e-book, inschrijving op een webinar of aanmelding op een nieuwsbrief. Wie zijn die andere bezoekers?! Een in-house MI5 of CIA inlichtendienst zou zijn in hun acquisitie inspanningen voor veel B2B salesdirecteuren en marketingmanagers erg welkom.

Lees meer

Salesforce Einstein: slimmer B2B sales?

Op dezelfde zonnige voorjaarsdag waren salesprofessionals van de Sales Management Associatie bijeen in Noordwijk, en zette Salesforce haar Worldtour tent op in de RAI. Omdat uw verslaggever ook maar 24 uur in een dag heeft en zijn footprint probeert te beperken kon die 9e maart maar één event ook fysiek worden bezocht. De keuze viel ditmaal op de #Salesforcetour. Deze blog is gebaseerd op een in-depth interview met Guillaume Roques, EMEA VP Marketing bij Salesforce. Over CRM, MA, AI en Salesforce Einstein. En wat marketing- en salesprofessionals in business-to-business daaraan hebben.

Lees meer

Online B2B marketing: opzij opzij opzij

Snelheid doet ertoe, ook in een business-to-business omgeving. Een eerdere blogpost maakte dat vooral tekstueel duidelijk. Voor diegenen die hier meer over willen weten en vooral visueel ingesteld zijn is onderstaande infographic een mooie aanvulling. 12 case studies van diverse bedrijven en verschillende branches, ter inspiratie ook in B2B.

Lees meer