Jezelf aanbevelen, dat is niet zo moeilijk. Je gelooft in je business en jullie oplossingen. De meeste klanten en prospects zitten echter niet te wachten op een partij die zichzelf promoot. Dat heeft al snel een hoog ‘wij van wc-eend gehalte’ immers.

Lees meer

Nee zeggen tegen een kans is lastig. Zeker in een tijd van economische onzekerheid, toenemende concurrentie en druk op de marges is het verleidelijk om concessies te doen. Een verkoopkans is een verkoopkans, toch? Het goed, praktisch en tijdig kwalificeren van leads en verkoopkansen vraagt om een objectieve en eerlijke blik. Een slimme checklist kan daarbij helpen. En nee, dat is niet BANT.

 

Lees meer

Je bedrijf staat of valt met klanten. Zonder klanten geen verkoop, waardecreatie en dus bestaansrecht voor je bedrijf. Maar hoe krijg je klanten? Het antwoord: leadgeneratie.

Leadgeneratie is de hele reis van het eerste contact met de klant tot de uiteindelijke aankoop. Welke stappen zet je als marketing- en salesteam om van een bezoeker een klant te maken? Trek de aandacht van je doelgroep, houd het contact met prospects warm en motiveer leads om de uiteindelijke aankoop te doen.
Lees meer

Broedplaatsen voor start-ups schieten als paddenstoelen uit de grond. Incubators, noemen we die broedplaatsen. Veel ondernemers hebben er wel eens van gehoord. Maar er is iets wat niet iedereen weet: incubators richten zich niet alleen op start-ups, maar steeds vaker ook op scale-ups. En, nog belangrijker: niet elke partij die zich voordoet als een incubator is een goede partij. 

Lees meer

Welke impact heeft de Coronapandemie op jouw marketingcampagnes? Heb je moeite met het genereren van leads? Heb je veel campagnes moeten uitstellen? Of lukt het je allemaal wel, maar merk je dat het speelveld van B2B-marketing en -sales verandert?

Lees meer