Digitaal is het sleutelwoord van de 21e eeuw. Virtuele communicatieplatforms en sociale media worden steeds belangrijker, juist ook op zakelijk gebied. De huidige omstandigheden dwingen bedrijven tot digitalisering – en snel ook!

Het mooie hiervan: online is dé ideale plek voor B2B marketing & salesteams om leads te genereren en contact te onderhouden met klanten en prospects. Maar hoe doe je dit met succes?

Lees meer

Een duidelijke koers voor de lange termijn, gebaseerd op de visie en doelstellingen van je bedrijf. Klaar zijn voor de toekomst, omdat je een duidelijke en unieke waarde levert aan je klanten. Welk B2B-bedrijf droomt hier niet van?

Gelukkig hoeft het niet bij dromen te blijven. Met een strategisch marketingplan stoom jij jouw marketingafdeling klaar om een duurzame positie in de markt te veroveren. Zo onderscheid je je blijvend van je concurrenten.

Maar hoe ziet strategische marketing er in B2B precies uit? En hoe ga je hier concreet mee aan de slag? Ofwel, wat zijn de do’s and dont’s?

Lees meer

Zaterdagochtend rolden mijn ogen over een paginagrote advertentie in FD magazine.

Een ‘CEO-fluisteraar’ bood daarin zijn diensten aan.

Voor €19 per kilometer, las ik terwijl ik aan een dampende cappuccino sipte.

Lees meer

Het jaar 2020 bracht niet alleen het begin van een nieuw decennium, maar ook een wereldwijde pandemie. In deze snel veranderende wereld is B2B marketing ook volop in beweging. De digitale transitie raakte dit jaar in een flinke stroomversnelling. Hierdoor ligt de focus bijna helemaal op online contact met prospects en klanten.

Lees meer

McKinsey onderzoek

Recent onderzoek van McKinsey onderschrijft wat veel B2B sales professionals al langer merken. De coronacrisis zorgt ervoor dat de technologische transitie in stroomversnelling raakt. Digitaal contact met klanten en op afstand verkopen zijn het nieuwe normaal. Dit heeft als gevolg dat B2B sales steeds meer gaat lijken op B2C, waarin de digitale customer experience centraal staat.

Lees meer