B2B-bedrijven kunnen simpelweg niet meer om KPI’s heen. Sterker nog: KPI’s worden vaak beschreven als de sleutelfactor voor de prestaties binnen je bedrijf. Maar om succes te behalen, moet je wel met de juiste KPI’s aan de slag gaan. Is het aspect dat je meet bijvoorbeeld wel een kritieke succesfactor voor het doel dat je wilt bereiken? Wat is de relevantie van wat je meet? En… weet je eigenlijk wel precies wat je meet?

Lees meer

Het einde van elk jaar voelt als een spagaat voor de commercieel directeur.
Lees meer

Het genereren van voldoende en vooral waardevolle leads is van levensbelang voor elke B2B speler, of je nu MKB’er bent met lokale marktfocus of een enterprise bedrijf dat honderden miljoenen internationaal omzet. De belangrijkste trends in lead generatie en FAQs daarbij zetten we hierbij voor je op een rijtje.
Lees meer

Met een goed B2B marketing & salesplan behaal je makkelijker je verkoopdoelstellingen. Maar hoe kom je tot een doordacht en realiseerbaar business to business verkoopplan?

Lees meer

‘Ik ben smarketeer’, zeg ik met een glimlach aan de Europese collega’s die me nog niet kennen.

Lees meer