Vanochtend kwam ik een opvallend rode draad tegen in 4 boeken die ik recentelijk las: ‘Meatball Sundae’ ofwel ‘Gehaktballen met slagroom’ van Seth Godin, ‘Good to Great’ van Jim Collins, de ‘Superpromoter’ van Rijn Vogelaar en ‘Je bent wie je wordt’ van Ilse Nelemans en Salem Samhoud.

Lees meer

We zijn bijna dit jaar ‘uit’. Toch is 2010 voor mij vooral het jaar gebleken van ‘in’. En heb ik sterk het gevoel dat ook de start van het nieuwe decennium morgen ‘in’ als leitmotiv zal kennen. Een vooruitblik, kijk je mee?

Lees meer

Vanochtend stond deze cartoon tegen in De Volkskrant. Toelichting overbodig. Zou een aardige illustratie zijn voor de nieuwste druk van Steven van Belleghem’s gelijknamige boek The Conversation Manager, nietwaar?

Lees meer

Zappos is een uitstekend voorbeeld van een organisatie die vriendschap tot in de vezels beleeft en waarmaakt. Vriendschap in de brede zin: met klanten, partners, leveranciers en medewerkers. Met uitstekende customer service als belofte werkt oprichter Tony Hsieh (in mijn optieke absoluut een social CEO’) al ruim 10 jaar aan een bedrijf dat zijn cultuur gebouwd rondom customer service (‘delivering happiness’) en het WOW’en van zijn klanten tot hogere kunst verheft.

Lees meer

Vorige week publiceerde Social Listening bedrijf Sysomos een onderzoek waaruit ondermeer bleek dat ruim 2/3 van alle op Twitter geplaatste berichten (‘tweets’ dus) nooit wordt gelezen (0.0 dus in plaats van 2.0). Seth Godin verwees vandaag op deze voor Amerikanen palindroom-achtige datum ’10 20 2010’ in zijn blog naar Google’s econoom Hal Varian die claimt dat de gemiddelde persoon die online toegang heeft per dag een indrukwekkende 70 seconden (!) spendeert aan het opzoeken en consumeren van online nieuws. Waaraan de rest van de tijd online dan wel opgaat, beschreef geen van beide online-savvy heren.

Lees meer